Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 425

поступиле противно принципу потпуности и прегледности [буџета. На ово се скреће пажн>а да се овакво што не деси при саставу овога предлога буџета. Предлог буџета мора бити снабдевен свима гпотребним објашњењима и брижљиво сређеним иодацима. Поред тога, мора бити потпуно |еднообразан, прегледан, јасан тј. у свему израђен у духу ових упустава. Одредбом § 88 Закона о буџетским дванаестинама за месеце: август, септембар, октобар, новембар и децембар 1935 године и јануар и март 1936 шдине која је продужена §-ом 113 Финансиског закона за 1936/37 годину — градски буџет као и државни, у техничком (погледу мора претстављати једну целину. Према законској одредби сви расходи по градским буџетима, како они опште управеадминистрације, тако и градских привредних предузећа и установа чине једну недељиву целину и тако се у буџету имају и показати. Расходи привредних шредузећа и установа показаће се заједно са расходима код оног одељења-дирекције шод чију административну над лежност та предузећа спадају. Ово исто важи и за приходе. Сопствени приходи привредних предузећа и установа показаће се у засебним главама поред којих се има назначити назив дотичног привредног предузећа или установе. Одредбом § 117 Закона о градским општинама одређен ј,е преклузивни рок за време којег се мора израдити предлог буџета и ставити грађанству на расположење. Овај је рок 1 јануар 1938 године. Да би се предлог градског буџета израдио у свом року дирекције од носно одељења своје предлоге буџета са свима \нуж<ним прилозима морају доставити Привредно-финансиској дирекцији-Отсеку за ивраду и извршења буџета најдаље до 15 октобра 1937 године. Овај је рок довољан дирекцијама-одељењима да своје предлоге буџета израде у свему како је напред прописано, па се стога, амандмани, Којима би се зажелело да ое што накнадно унесе у предлог буџета, неће примити. II - РАСХОДИ А — Лични расходи У предлог буџета за 1938/39 годину ваља унети принадлежности само оних службеника који су на лицу места на дан 1 октобра ове Године. Да би принадлежности свега особља биле предвиђене у буџету, свака дирекција-одељење има да предвиди потребне кредите за ,све оне службенике који се код ње затекну на раду на дан 1 октобра т. г. У колико би после овог дана наступило какво померање особља по нотреби службе, и то најдаље до 1 децембра, дирекције-одељења Мсебним актом обавестиће Привредно-финанси-

ску дирекцију-Отсек за израду и извршење буџета. За статутно-регулисано особље- уносе се годишње принадлежности службеника и то умањене Уредбом о смањењу број 37420/1 од 17-1Х-1935 године и чланом 7 Правилника о извршењу буџета за 1936/37 годину. Нова места, звања, положаји не могу се уносити у иредлог буџета, већ ће се остати при досадашњем фактичном бројном стању. За статутно-регулисано особље, које по данашњим статутима стиче право унапређења пре 1 аирила 1938 године унеће се принадлежности <са тим унапређењем. У колико који од службеника стиче право унапређења или померања у току трајања буџетске 1938/39 године, разлика унапређења од дана кад на ово стиче право па до краја буџетске године, предвидеће се засебно у позицији „Разлика принадлежности". Кредите за награде и разне додатке ваља предвидети у нарочитој шозицији и то сумарно за сваку дирекцију-одељење. Као образложење овог издатка служиће списак у који ће се поименично унети: за кога се предвиђа, које је врсте награда, — додатак, по којој одлуци и у ком годишњем износу. Износ додатка уноси се умањен Уредбом о смањењу принадлежвости. За осонорарне службенике — ни у ком се случају не могу "предлагати веће принадлежности од оних које службеници данас уживају. Принадлежности хонорарних службеника једне 'дирекције-одељења упосе се у предлог под ознаком „Хонорарно особље". Исплата принадлежности конораног особља врши се искључиво на терет кредита за хонорарно особље, а нипошто са других кредита. Кредити за исплату хонорарног особља уносе се у сумарном износу са означењем броја хонорарних службеника. Звања, у колико их буде било, навешће се само у списку хонорарног особља, који се прикључује иредлогу буџета. За \дневничарско особље — у предлог буџета јуносе се потребни кредити, исто као и за хонорарно, у заједничкој позицији, сумарно са бројем дневничара. Звања дневничара, у колико их буде било навешће се само у списку дневничара, који се прикључује предлогу буџета. Ако се исплата дневничара односно физичких радника врши на терет материјалних расхода, ротребно је у специјалном делу образложења навести бро] тих радника, трајање њиховог радног времена и колико се кредита предвиђа у материјалној нозицији за њихову исплату, а колико на стварне материјалне расходе. За кредите личних расхода, дирекција односно 'одељења, (саставиће спискове за све своје особље и то понаособ за статутногрегулисано, хонорарно и дневничарско.