Opštinske novine

430

Београдске опш тинске новине

РАЗГЛЕДАЊЕ ИЗЛОЖБЕ Изас.ланик Њ. В. Краља г. Сондермајер и претседник владе г. д-р Милан Стојадиновић — у пратњи претседника Београдске општине г. Владе Илића, УпраЕе Аероклуба и чланова Краљевске владе — обишли су затим изложбу. Прво су разгледали хан ар Краљевског аероклуба, у коме је изложено неколико спортских апарата. Затим су прешли у Павиљон бр. 1, где је врло укусно приређена изложба нашег Војног Ваздухопловства, па су погле разгледали све павиљоне редом. Пред свима страним павиљонима или одељељима дочекали су високе државне функционере претстанници дотичних држава и поздравили их кратким срдачннм говорима. Пред националним павиљоном поздравио је госте претседник Савеза домаће аеронаутичке индустрије г. Матић. < ? * Свакако најинтересантнији део изложбе јесте ИЗЛОЖБА НАШЕГ ВОЈНОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА у павиљону бр. 1. Подељена је у више одељења. Исто-

Рулер има све команде као авион. Кретање по земљи осигурава један електрични мотор са акумулатором. 2) Авион „Блерио XI" са мотором Гном од 50 К.С. Овај авион употребљен је од стране Српске војске у Балканском рату 1912—13 год. при опсади Скадра. За време светског рата, током 1914 и 1915 год., употребљаван је за време наших веома успешних операција и контра офанзива за извиђаша од изванредно великог значаја и неизмерне користи. Највише летова на овом типу авиона извршио је наш ветеран, сада ваздухопловни потпуковник пилот ловац г. Миодраг Томић. Највећа хоризонтална брзина озог авиона је 100 км. час, Највећа постигнута висина (врхунац) 3.000 мет. Конструктор овог авиона, Француз Луј Блерио, прелетео је на авиону истог типа а са мотором Анзани 30 К.С., 25 јула 1909 год. канал Ла-Манш из Калеа у Француској у Дувр у Енглеској. Овај лет од 43 километра, који је трајао свега пола часа, изазвао је био у то време у читавом

Њ. В. Краљ Петар II разгледа изложбу нашег војног ваздухопловства

ријски одељак даје леп преглед развоја нашег војног ваздухопловства. Ту је изложен: 1) „Рулер", мали модел авиона који не лети већ се само креће по земљи, на коме је Његово Величанство Краљ Петар II „рулао" у парку на Дедињу 1935 год. Рулер су израдили и поклонили Његовом Величанству механичари 6 ваздухопловног пука.

свету исту сензацију као и прелет Линдберга преко' Атланског Океана 1927 године. 3) Школски хидроавион типа Ш-М-5 на коме је Блаженопочивши Витешки Краљ Александар I Ујединитељ извршио. 25 септембра 1925 год. свој први: лет као Краљ Срба, Хрвата и Словенаца над Боком Которском. Хидроавионом је тада пилотирао тадањи поручник бојног брода, а сада капетан бојног брода, Нардели. Никша.