Opštinske novine
Уметничка хроника
213
Г. Алисов (Београд) био је једини претставник скулптуре на овој веома успелој изложби. Тако на пример, његова гипс-скица: Краљ Александар I изванредно рељефно приказује мужаствену фигуру Краља Ујединитеља на коњу. У јединственој хармонији линија и диспозицији делова, и ако у минијатури, цела се композиција изразито оцртава. Устрептала руска душа широка као и њене бескрајне степе, али топла и матерински нежна пламса у зачарачом кругу уметничких стремљења и својом бесмртном кичицом отима од зуба времена: величанствене пејзаже, густе купасте борове, танковрхе јеле, стасите, горостасне, али вазда суморне капарисе који дремају на зажареном хоризонту; суре зидине дрвених кастела, немирне морске таласе
који несташно запљускују жедне жали; морске луке у којима усидрени бродови чекају на далеке океанске пучине; рођај сунчев и сребрнасту месечину, плави небески зрак и птицу у лету, мртву природу у мразној ноћи, запаљене црне очи дражесних цура чија набрекла прса жудно прижељкују љубав... Велики руски мајстори и ако у емиграцији, дали су овога пута пуну меру. Друга периодична изложба је потпуно успела, јер су у излагању узели учешћа гласовити уметници на пољу руског сликарства чија су уља ушла у велелепни храм вечне уметности, у Лувр—Пантеон бесмртника и многе друге европске галерије слика. Милорад Т. Симовић
Сретен Стојановић: лево: Добрица Милутиновић, десно: Милан Ракић — бронза (са изложбе у павиљону „Цвијете Зузорић")