Opštinske novine
3*
Како је организована управа града Париза
605
ворног директора на седницу, да од њега чује разлоге за или против једне одредбе. Према томе све буџетске партије подвргнуте су двоструком проучавању: а) Од стране саме администрације која га спрема, б) од стране комисије и њених чланова. Сав тај рад улази у оквир припремног рада, и тек пошто буџет буде у коначној редакцији усвојен, он бива изврпгиван од двојице префекта, према њиховој напред изложеној надлежности. Према томе на изради буџета суделују: а) Претставници централне власти, преко оба префекта, и б) Претставници париског становништва, који изабрани од њега и у сталном непосредном контакту са њим, знају његове ближе жеље и потребе а тако исто и финансијске могућности. На овај начин изложили смо без правне фразеологије општу техничку спрему администрације града Париза, чија је главна одлика еластичност, и која јој омогућава ток послова без застоја, и ако она на први поглед изгледа веома пространа и гломазна. Нове реформе у раду Градског већа Једним законским декретом од 21 априла 1939 год. надлежност градског већа града Париза јако је ограничена и сведена је на следећих 14 тачака, по којима оно данас једино може доносити одлуке: 1. Буџет града Париза, накнадни кредити, завршни рачуни поднети од префекта Сенског округа и префекта полиције и годишњи биланс; 2. Установљавање терета и тарифа и доношење правилника за наплату пореза, такса и приреза, у границама које су обележене важећим законским прописима; 3. Право рекламација у погледу оптерећења огаптине државним дажбинама; 4. Одлучивање о износу и трајању зајмова; 5. Стварање и укидање општинских синдиката, приступање постојећим општинским синдикатима и одређивање претставника града у овим установама; 6. Стварање, укидање и начин управе у општинским индустријским или трговачким установама; 7. Уговори који се односе на експлоатацију искључиву- или за време од 10 година великих општинских предузећа које имају индустријски или трговачки карактер; 8. Програм нових радова, који се изводе из зајмова; 9. Отуђење општинских добара ш над вредности од пет милиона франака; 10. Закуп земљишта или зграда узетих или издатих за време дуже од 18 година;
11. Давање концесија за градска позоришта за време дуже од 9 Година; 12. Стварање, измена или укидање пијаца, берзи и вашара; 13. Установљавање регулационог или нивелационог плана, измена овог плана и наименовање улица; и 14. Примање или одбијање у дефинитивној форми поклона и легата. Комисије за расправу ових питања могу се састати само на 15 дана пре састанка пленума, а што се тиче буџета оне ое могу састати на месец дана раније. Буџет се изгласава, по новом режиму, по главама, а министар унутрашњих и министар финансија одређују буџетске главе. Новим режимом је ограничена контрола градских већника над редовним током администрације; они се у њу више не могу мешати осим на посредан начин. Приликом ступања на снагу законске уредбе, којом је примењен режим управе општине града Париза Министар финансија г. Пол Рено је рекао: „Градско веће више неће управљати". И целокупна тенденција ове уредбе може се окарактерисати чињеницом, да је редовна администрација ослобођена надзора и контроле, коју су већници појединачно или кроз сталне комисије вршили над њом. Изгледа да та контрола није била од користи по администрацију и да је због тога она и укинута овом уредбом, остављајући контролу редовној хијерархији, као што је то случај у државној администрацији. Сенсћи округ Француска је подељена у административном погледу на округе, међу којима се нарочито истиче по своме броју, важности и улози у животу државе, Сенски округ. У том округу постоји 81 општина, заједно са Париском. Све друге општине имају аутономију далеко већу од Париске, и ако су и оне контролисане од префекта. У погледу безбедности префект полиције бди над становништвом овог округа, које броји преко 6 милиона душа. Многе од главних служби Општине града Париза простиру се на територију целог округа: финансије, јавни радови, социјална заштита, уметност, архитектура, паркови и шеталишта, настава, саобраћај и генерална инспекција. Две дирекције припадају искључиво округу: дирекција за окружне послове и дирекција за проширења — тргова, улица, путова итд. Окружни буџет усваја Општи савет округа. Он има 140 чланова у чији састав улази и 90 већника града Париза. Значи да цео округ даје свега 50 саветника, из чега се види да Париз има огромну, скоро двотрећинску већину у овом Савету.