Otadžbina

УМЕТНИКОВА СННОВПЦА

333

вам се представи. Ви ћете умети достојно оценити. Обраћам вашу иажњу на ове карикатуре у акварељима. — Колорит је разговетан до ведике јасности. — А у овим двема сликама оиажате ли.. . . — Романтичан до сентименталитета. — Госпођице, ваш ме стриц изненађује у вама. Знам ја њега знам. Верујте, госпођице, он је тако природан и прост, и ма да своју кичицу понижава до целиваћих икона, опет у живописачком свету не спада у потчињеп.е таленте. Идеалну страну, теорију моловања проучио је као ретко који. То би био његов Фах у српско.ј живописачкој академији, али, на жалост. . . — Ја сам данас једини слушалац у његовом аудиторијуму; додах смешећи се. — И .ја му имам доста захвалити, његова упутства до скора ме руководише. Али сад имате пред собом неколико копија. . . . — Из минхенске ппнакотеке. . .. — И „реФормацију" , колосалну композицију... . — Каулбахову, Фреско израђену у ходиику берлинскога музеја. — Опростите вама је излишан чичероне, примети ми на то са чудноватим изразом на лицу. Дозволите ми повући се.. .. — Не. не. Ви остајете мој вођ до краја; ено у оној групи чекају ме саме непознате слике... . Рекав то већма се приљубих његовој руци. Разгледавши све слике, копије и студије, прибисмо се ногарицама, на којима стајаше разапето платно принрављено за цртање. — Моја се кичица све до данас одмараше, госпођице. — А данас? — Ако бисте дозволили да сними лик најдражеспије бог иње. — Богиње су својина песника и живописаца; приметих му скривајући узбуђеиост. — Онда изволите заузети ово место, госпођице!