Otadžbina

434

ДАЛМЛЦНЈА

Реку и од Кастед-Ластве у Вир-пазар на скадарскоме језеру. Још Французи, којимасе и за путове по Дадмацији, докде су постојали, има бдагодарити , тражиди су, ади нису могди успети, да им Црногорци дозводе да начине војнички пут кроз њихову обдаст. Узадуд нуђаху они синовима црних брда, да им тај важан пут саграде са свим бадава, — Црногорци, који са правом млого полажу на неприступност својих брда, нису хтели ни чути о овакоме ведикодушном покдону. Горе наведени друм стоји са приморјем у свези среством два побоља пута: један је од Книна или Врбника преко Дрниша у Шибеиик (8Љешсо), а други је од Сења па кроз Клишки (КПкза) теснац у Спљет. Поштански пут од Задра (2ага) преко Горице, Островице, Скрадина (8саг(1опа), Шибеника, и Трогира (Тгап), па дуж приморја преко Салоне у Спљет, тек је местимичио насип. Све остале пак комуиикације су, изузимајући мало њих, већином рђави и амучни коловози. У Босну води пут од Книна преко Орлове и градића Стрмничког на Каменицу, а одатде уз десну обалуУне, на преко Печке у долинуСане,у Соко, Језсро и послеу Јајце. У Херцеговину воде само два мало побоља пута, који се без великог труда могу удесиги и за употребе самих војних возова. Типутови су: први, који је у исто време и ррдо жив, од Спљета преко Сења, кроз Белобрешки теснац, па иреко Пролошког ланца, Ливна (Од Сења до Ливна је добар насип) кроз теснаце Шуичке, преко висоравњаКупрешког и д. Скопља у врбаској долини у Травник (од Сења до Скопља има 5, а до Травиика шест маршева); — а други од града Опуса, па уз Неретву преко Метковића левом обадом (а има дошији пут и десном преко Габеле и Чапљине) до Мостара, и даље кроз мучне теснаце Порнм и Вранац пданине у Коњицу, а одатле кроз Клисуру коњичку, па преко главног гребена Иван-планине у Сарајево (осам маршева). Сви пак остади коњички и пешачки путови преко граничких планина врдо су мучни и врдо мало згодни за кретања