Pastir

200

се незнабожство; но у то време, нше био само Гедан ХулиГан богоодступник; под именом његовим, сакривени су стотина других богоодступника од простог народа, па не само од нростог, већ и од богатих и знаменитих. Хригаћани, кош су примили ово учење по жељи КопстантиновоГ, ушли су у цркву по различним побудама, а у ово смутно време при Констанцшу, многи су показали, да су они примили веру само зато што су позвани; анезато што су они били убеђени у истини ове вере — а у души — они су се давно повратили к незнабожству. и носили име хришћана само зато, што су се боГади оних закона , коге су издали хришћански императори. Они су изчекивали само у десни случаг и одма су готови били прећи на страну незнабожаца: за тим. кад Ге Тултан пошао тим пагубним путем, и Гавио се предводитељем многих других богоодступника, тада су многи други чиновници и знатни људи, као н. пр. његов стриц — Тултан, Феликс, Екиволте и други прешли на страну богоодступеика — Тултана, У осталом, Тултан ма да ге био већ без вере, но он тш не беше одступником од вере, а то Ге траТало дотле, док он не ступи у тате сношаГе с незнабошцима, и док се нте подчинио њиховом упливу. Те саме препирке и смуте коге су раздељавале и узнемиравале цркву за сво време царствовања Констанцтева, и коГе су одбиле од цркве оне хришћане кот тш не бегаху постоГани и тврди у вери, ове велимо препирке, увеле су у заблуду незнабошце, и довеле их у сумњу — о сили и могућству истине цркве, те су за то тш тдаред пробали да одрже победу над хришћанством, тако н. пр. препирка међу хришћанима — за догмате вере, они су мислили да ће видети клицу (почетак) њеног пада, али га нису видели, они т. Г. незнабошци нису разумевали, дат ова ревност и одушевлење у нрепиркама служила доказом тога, да су се интереси хришћана односно вере слили са духом и животом народњим, и што се ово може отети само онда, кад им се живот одузме. СљедЈте додатак.