Pastir
290
сти; будући су по закону љубави, кога с 1 едињавала прве хришћане, тш новцн принадали свима веругућим. Зато апостол Петар укори АнаниГу, и он одма падне на земљу мртав. Тек што су млађи Ананту саранили док ето ти његове жене, ко 1 а ништа нше знала шта се 1е догодило с њеним мужем. Петар Гс запита: „Зар сте ви доиста за оволико новаца продали имање ?“ „Доиста за толико“ одговори Сапфира, и тек што Ге Петар почне изобличавати, а са учесница у крађи стропошта се пред апостола и издане. р) Ето како Господ казни преступнике његове заповеди, ко!а проистиче из љубави према ближњем и коГа мора служити за основ друшственом благостању и сигурности! Ми не говоримо овде о оним лоповима у кош ге савест дотле помрачена, да не само што без икаквог страха краду имање од ближњег, него га шта више хладнокрвно и самог живота лишавагу. Но суд божш скорим ће по заслуги казнити подобне зликовце. А међу тим ниГедан од крадљиваца не може казати, да се никад неће решити на убиство, Гер 1е прелазак из Гедног преступа у други врло близак и лак! У осталом, ову заповед ненарушава само онац кош као лопов краде туђе. Има шш 1едан вид крађе, кош по изгледу ни 1 е тако груб, али 1е ипак веома шкодљив за ближњег, то1 крађи подвргаваГу се и богати људи, кош се Гош уважавагу у друштву. Узимати од дужника велики интерес, ствари много ГевтиниГе, него што вреде користећи се или незнањем продавца или ако се он находи у нужди а притом у завистности од купца, продавати хрђаву робу (еспап) место добре, добшати цодпуну плату за рад пола свршен или недоплатити за посао добро израђен; све ово и подобно догађа се често међу нама, и на жалост , све се по сматра за врло обично; а судећи по самом делу сваки ће по СВ0101 савести признати да Ге и то крађа коГа 1е про-
р) Д1е1ан 5, — 1 10.