Pastir

319

шематизма (адрее-аљманахов) 2 ) броги 600,948. душа иеточне вере. У последњо! важоГ епоси, у епоси државног преобража1а, ова! народ ни1е ни толико успео и обратиГо на се пажњу, те да од његове стране, ма Гедно лице заузме место код министаретва, ко1е би радило и заступало његове опште интересе. А од других народа и области има но неколико лица, ^ коГа заузеше у министарству нижа звања, па их и досад ^^тправљаГу, док од руског народа нема баш ни Геднога. Пређимо дакле сад ка расматрању избранога предмета, кош може да нам раз!асни у неколико истински питање и о грађанском положа!у угарских Русина. Унапред спомињемо читаоцима да смо намерни ограничити се овде Гединим истортским обГашњењем о униш, али недотицати се сасвим њенога догматичког значага. Може битн да ће нас когод запитати , зашто не прегледамо истортски погав Унте и код осталих аустриских Русина, као на прилику оних што живе у Галициш ? На то одговарамо да су дела довољно разгашњена од наших писаца, коГе се односе на нашу руску цркву што постоги у Русиш ; па почем 1 е галичанска руска црква састављала дуго време суштаствени део наше отачанствене цркве у Гужног РусиГи и делила с њоме сву судбу, то Ге и исторта галичанске унте као што држимо више или мање позната руским читаоцима. Но сасвим Ге друга ствар са руском црквом у угарскоћ Колико ми знамо, наша отачанствена црква не беше ни кад у тесно1 свези са руском црквом у угарско!, Гер 1е од ње одељена независношћу ових двеју држава. С тога држимо за кориснте да саопштимо публици наше об!аснење о Униш угарских Русина али, са цељу да пре свега означимо њихово црквенско стање — а тиме такође да расветлимо довољно њихов грађански положаг.

-) (АдресЂ — .чљмаиахЂ) о прво1 Гепархиш 1856. а о другог 1857 г,