Pastir

385

самим републиканским државама ондашњег света. То Ге слобода, кога се повиноваше вољи божишг. У то време, у гудешком народу госпотствоваше револуциони дух. Ова 1е се народ сведнако бунио и дизао против свошх угњетача; хришћани на против, са смиреношћу трпише сва притеењења, али на послетку победише. Гонење на хришћане, нашре су подигнули и започели Худеш. Од архиђакона Стевана започео Ге читав ред хришћанских мученика. Таков заведеов, први из дванаГест апостола, искусио 1 е то исто што и СтеФан архиђакон. Што Ге ночео Израил, то 1 е продужило незнабоштво. Правителство ге подржавало народне заблуде, али негледагући на то, апостоли су сведнако проповедали и препоручивади покорност вишо 1 сласти, и путем трпељивих страдања, они победише м1р. ИсториГа апостолске цркве раздељава се на три периода. У првом периоду, црква се оснива у средини [удетког народа, у другом распрострањава се међу незнабожцима, а у продужењу трећег периода, произишло ге сгединење и Гедног и другог народа, и историГа основања цркве с тим се завршуГе. Израил имађаше нашрече историчко право на посланство Исуса Христа, и прва хришћанска црква, сабрана Ге из ГудеГа. Она 1 е се свакоГако старала да сачува свезу и Гединство са израилом, и у колико се могаше, придржавала Ге се старозаветних обреда, а то Ге чинила за то, да не би огорчила против себе избран народ, и Гош боље укрепила свог уплив на њ. То 1е било време у коме се основа прва, црква, и главним де1атељем у продужењу тог времена Гавља се апостол Петар. (Наставиће се.)

(^паставак.Ј Свештенство има велики задатак, и благо оно1 држави где се таг задатак онако извршуГе као што треба. За умно