Pastir

52

распрострањена у народу нашем, тихо и споношо но производи своГа божанствена деГства у народу нашем. Она не само ни1е противна умном развићу, већ напротив елужи му И ПОТПОМаже га. (Продужиће се)

Српске Катихезе на основу смнодалнога катихезнса. (Од проте Н. Беговића.) Д1ецо! Ха сам вами казао, да има и будала на свиГету. Може чннека његова памет преварити. ДГеца су младе памети, и лако забораве што им се 1 едан оут каже. Зато рене србин: „Младост — лудост. <( Србин гаева: „Очи вода мога памет луда.“ Ха сам вама приповГедао вако су некакве будале нашле сито. Превртали, окретали, и никако ниГесу знали како Ге сито постало. Сложе се нашоеле у сво101 лудоГ памети и казаше: „Ово Ге од врага.“ Срету Србина и кажу му да су нашли „вражиГе дело.“ Да1те да видим! рече им Србин. Они ноказаше сито. Србин се наемиГе и рече им: „Небудалите људи, врази сита не плету. Људи оплету сито, па сшу брашно и пеку крув. Сито има и код мо 1 е куће.“ Видите дГецо да нао памет не превари, али да нас еваки пут в1ерно послужи и око и памет, ваља ићи у школу, добро пазити и чврсто памтити. Књига помаже нашо1 слабоГ памети! Неговорите за будалом , већ сваки пут реците као и тима будалама што Ге рекао србин: „Дагте да видим!“ Србину Ге дао Бог разумну душу! Да се обазремо на оваг наш заиста трудни посао. Све што Ге катихизис наш почевши од „вступленша“ иа до значења књиге назначио, то ге посао само за пасионирана чо1ека. Колико Га позна1ем и цјеним наше свгештенике у обште, и наше србље учитеље (онолико колико их ми имамо,) знам добро, да се њих већина баш свогски заузима1у за нашу вГеронауку; толико одмах рећи морам, да се од њих не-