Pastir
53
може очекивати пасиГа по овог струци. Имаде ту толико темељниге разлога, кош, ако се етрого немогу оправдати; али се богме њима неможе замгерити. Тко нам нше свошем радом, пожртвовањем и резигнациом народа застидио, таг неможе са све пет здравше чувства ни разговарати — о стиду, раду и пожртвовању!. . . . Нашем славном Раићу Га одаГем можда и превећ признања, а он — Раић — као богослов оновремене руске „духовне академте" поклопио Ге нас у своме Катихизису са поеисаном ревношћу догматицизма, спогенога са неопредГељеним вгерољубљем. Но како сам већ еапред примГетио, Раић се Ге и отимао то1 смГеси руске школе из доба његова познатога „Руководства.“ — Руси знаду данас више на пољу катихезе; али 1е то све тешко и претешко за нас. — Ми можемо еаслушати Русе, Њемце, Французе и друге,- али нама треба за нас и наше етање одговарајући Катихизис и Катихетика. Покоши владика Платон написао Ге два катихизиса; али нше нам тиме у нашог нужди помогао. — Покоши прото Николић продао нам 1е веку дебелу Катихетику, у когог су дуља пптања неголи одговори! — То нас (е стало скупше новаца, а вика траге праведна у нашем народу, да нама катихизацша ништа не вриГеди Уз такова средства неможе се нитко одушевљавати. Ци1ели ова 1 ставак „о Гедином Бозге и. т.“ у колико сам га 1а д1еци прилагодио и, као домаће обучавање разавио; оиет кажем, да Ге та тема у катихизису на неспретном мгесту; те нам развлачи само вритеме. Ваљало би но природи наше задаће овђе почети, гђе би Га морао престати, т. 1. кратко упознати дГецу са св. Писмом, па нзложити створење Божше и развиГати из тога свогства Божша. НикеГски Символ вгере излио се Ге из св. Писма. Па за тим ваљало би га и намГестити. Тако би то бар нешто смиела катихетичког имало, а иначе нема никакова метода. Раић даге нам четири свогства Божша, па бар да 1е ту