Pastir
73
Тко разуман знаде даге вгеронаука средство за облагорођење дГеце, та! неће тражити од катихете, да оваГ дебеле књиге набиГе дГеци у главу. Зато онет Га неповлађуГем учитељу, да ое он за ово правило распагае, те љеничари. Ако учитељ не љуби свсп позив, и не труди се из своге влаетите побуде и родољубља; онда та1 учитељ заслужухе да се протГера не еамо из школе, него и из циГелога народа! Ха сам напред казао како се позиати даГе, ако вГеронаука код дгеце напредуге. Па према добивеном освгедочењу ваља хватати све даље и даље у науку. Ове наше изложене четири задаће требагу ако се нагсретниге ради — скупа катихета и учитељ — нагмање три мгесеца дана. Ово мислим у чисто српског школи, гђе Ге учитељска снага сложна и — свога ! (У туђоГ школи — наша дгеца ће и за по године од самцата катихете толико научити!) У та три мгесеца дгеца ће уз нови напредни метод, научити читати и писати. Добро, нека Ге тако; али нетреба дГецу натгерати да уче катихизис одма на иамет. Нека се чита катихизис читање нек се утврда. Катихета има Гош доста посла, кошм ће себи посао олакшати, кад Гедан пут у веде дгецу у књигу. Ево томе доказа: Ха сам навлаш у II. III. и IV задаћи оставио неке шупљкне. Упутио сам само на иконе; али и то ниГе доста. Праздници нагаи много Гаче удараГу дгеци у очи, него ла и саме иконе. Томе Ге доба сад већ, да са новим предметима подгршемо досадашњи наш рад, и —- тако да у сладимо дгеци науку ! (Продужпће се.)
Каква трвба да 1е наплата машега свештевства? Да се дакле запитамо, шта Ге узрок и ко спречава поправку стања свештеничкога, да ли народ коги ове плаћа, или ко други и зашто ли? „Колико Ге људи , толико има и Ауди 11 вели поеловица. Народ Ге партаисан таво при решавању питања свештени-