Pastir

387

лако увидети може, па с тога треба изнаћи начин да и овога зла нестане. (Наотавиће се.)

Црте нз жевота св. апостола Павла. (по БИСПИНГУ). (Продужење.) 5. Зашто св. Лука тако укратко прича о овом бавлењу апостола у Риму, и тако изненадно прекида причање , мнења су о томе различна. Хедни мисле, да Ге Лука имао намеру осим еванђеља и д1е1ани1а апостол. написати 1ош треће произведење (ср. дгеГан. апост. 1 , 1.) о даљоГ судби и делателности ПавловоГ; но да ниГе извргаио ову свогу намеру, а и ако Ге извршио, то ге сачинење ово изгубљено због неугодни околности времена. Но ово Ге само Гедна предпоставка, ко!а нема озбиљна основа. Много ге вероватниге друго мнење, по коме краткоћа последњег причања и изненадни прекид дгеган. апостол. обГашњава се одношагем историГског материгала према првом читаоцу књиге , ТеоФилу. ТеоФил за кога Ге Лука написао како своге Геванђеље, тако и дгеГан. апост. (Жук. 1, 3. дг. ап. 1, 1) био Ге из Италиге, шта више можда Ге био римљанин. Зато св. Лука све што се догодило с Павлом, по доласку његовом у Рим, могао Ге сматрати као да Ге познато и да не потребуге точног причања. Но да Ге при свршетку друге године бавлења апост. Павла у Риму и пре но што су написана дГеган. апостол. у животу апостола била промена, Гасно показуге завршетак дгеГан. апост. Св. Лука каже овде: „И живео ге Павле пуне две године о свом трошку и примао ге све кош су долазили к њему, проповедагући царство божиге и учећи о Господу Исусу Христу, са пуном слободом и без препреке.“ 6. За време двогодишњег заточења свог у Риму, апостол Павле био Ге у нагтешњим сношагима са хришћанским цр-