Pastir
540
пода подземне службе монаха са речима: „Благословено царство, Отца и сина и свГатаго Духа. Гласови ови, чудновато размишљавање, неописано у човеку и његово! души пробуђуГу, коге се ничим исказати и само на овом месту осетити могу. Све дубље и дубље и непрестано полако даље измичући, обрну се и стадосмо пред Гедннм сребрним изображењем, пред ким тињаше слаби жижак у сребрном кандилу, кош слабу малену светлост пушташе, показуГући наду у исто нзображење о спасењу душе и получења места, небесиог, где стануге ово изображсње у дГештвителности. Овде лежаше ћивот, у ком беху мошти св. Антонта. Нањ беше покров сав од чистог сребра украшен златом и другим драгоценостима. Ово Ге први светац ове пећине, коГу ми видеемо, угедно 1ош и на1стари!у. Ми смо прошли Гош много уреза за нове свеце у дуварима, кош су као и тамо у првим пећинама, врло узане н толико дуге, колико Ге раст човечиш Ми смо нрошли шш и много савигутака, кривотина, углова, ћошкова (буџака), коима 1 е напуњена ова пећина, као и прва, но у кошма осим места за нове свеце ништа друго небеше (говоре, да Ге цар Никола и у овом учиниш приказ) Овако Ге и св. АнтониГе шш пре 800 и више година прослављао свемогућег господа у исто 1 земљи и истог цркви! Боже! шта човек неради, само да ти се умили, да изрази и покаже оно, што ге у души његово! неразговетно, непротумачено, да ти покаже свогу љубав, поштовање и уважење) нте му доста земља грдним просторима, равницама, долинама, брдима, шумама, пољима, цвећем, но шш гради и сам и измишља разне начине, да ти искаже оно, што хоће; па и ово све нте му доста, нте с’ њим задовољан, но силази и у утробу матере влажне мрачне земље, да те и тамо прослави и тво1е свудаГество покаже, да заиста 1 еси и биваш? Ова Ге црква основана у име тога првог основатеља славе и ведичанства далеко чувених пећина и Аавре КиГевске. Два светца лежаху у прекрасним ћивотима са