Podgorac

СП одсораи,

ЧИ У ОЧИ С КРОКОДИЛОМ

На обали топлог Нила, сусрео сам крокодила.

Буди храбар мој голубе, кад крокодил кези зубе. А око ме баш не вара, они стоје ко тестера, ко стругара. Уста су му

ко мехови, таман да нас све улови. Тело исто

у гуштера, ал толиког у нас

нема. Све по води репом брчка, у стомаку, цела овца, док се крчка. Очи су му као шоље, али веће. Код њега се никад не зна: -Хоће! Неће! Хоће! Неће! Грашке зноја текле су ми све у низу, јер сам њему био близу. И било би са мном КВИТ, ал" крокодил беше сит.

М. ИВАНОВИЋ

пепа РЕЧ и гвоздена врата отвара

Лепа реч и гвоздена врата отвара. На ту изреку наилазимо у разним књигама и часописима.

И ја се увек питам да ли лепа реч стварно може да отвори и гвоздена врата" И сами знамо да су ова времена веома тешка и да сваким даном тонемо све дубље и дубље. А међу људима је велики јаз. Данас је сваки човек на своју руку. Зато се и дешавају разне невоље. Сваким даном дешавају се убиства и разна насиља. А због чега долази до тогај Не знам ни сама, али мислим да највећу кривицу сносе родитељи: Они увек треба да разговарају са својом децом, да их уводе у реалан свет и о свему говоре отворено. Да су сви родитељи знали да кажу лепу реч у

« | релацији

спорт р а ша ћ

31. децембар 1998.

ЧОВЕК ВРЕДИ ОНОАИКО КОЛИКО ЗНА

У данашње време деца се углавном окрећу хулиганству А знатно мало. страшно мало. има опих који се окрећу свету знања, уопште својој будућности.

Дрога, дуван, алкохол то је оно што привлачи нашу омладипу. Каква школа, знање, то је глупост за њих! Зашто да седе у школи и муче се без разлога кад у по томе колико је њих испребијао. колико то време могу да седе у кафићима и има џара. Човек вреди по ономе шта зна. проводе се у друштву. Њихов животни онолико колико зна. Да. тачно је то да сад

мислити и на будућност. Завршиће се и такав живот. доћи ће време кад морају постати озбиљни. Шта ће без тиколс. без знања у својој тинтари: Шта ће после» Онда им је ђаво крив. Греба обезбедити булућност. бити запажен. не по пезнању. него по знању. Човек пе вреди. сигурно.

мотив је - добар провод. И наравно - ко више цене онс без школе. тј. није да их има више пара и јачу песницу. А наши више цене, пего. једноставно. боље продобри ђаци, паметна. златна деца, за њих лазе у животу. Али не треба то да нас

су "бубалице". Или: "Гле те будале, зар обесхрабрује. треба да се боримо да се живот да проведу учећи и учећи, то је глу- поносимо својим знањем. Доћи ће и наше пост!" Они су ми па. пски "мачо типови"! време. Неће се сигурно у животу увек ценЗаштој Зашто добри ђаци да буду мањи ити "кретени". Промениће се све. треба од маковог зрна поред њих Где је ту веровати у то.

правда Али њихове речи су: "Живот је И на крају. радите и поступајте кратак, треба га искористити на најбољи правилно. учите. исплатиће се. Изаћи ћете начин, а не учећи. Ми сви завршавамо ви па крају као победници, сигурно.

исто на крају, шта ће им њихова диплома горе!" Живот јесте кратак и треба га искористити на најбољи начин. Али, треба

Мирјана МИЛОВАНОВИЋ

УН = == == = === ћ преко потребно основно знање за надград1 МОЈ НАСТАВНИК Е уво градива и схватање тог а | АН Е ____ ва, на начин који то мало ко уме н зна. 1 да <у сви људи који Гиме она остаје неизбрисиво зацртана у раде у просвети расејапи, вероватно су, у сећањима својих бивших и садашњих | због сталних психичких напора чудни, ђака.

ПОатОВаЕИ, врло пет више строги и Бојана ИКОНИЋ

| пеправедни. Међутим. свако правило има Не е па не плана

| своје изузетке. Један од тих изузетака је н 1 наставница српског језика у ОШ "Браћа 1 Недић" у Осечини Нада Велимировић. То „је скромна личност. пуна разумевања за

у наше несташлуке и пезнање, особа 1 широка и ведра. сталожена. Пријатан 8 изглед и мек глас доприносе да она

оставља посебан утисак на ђака, привлаче 1 његову пажњу и преносе је на градиво. 1! Није потребно ни напомињати знање које

поседује ова наставница и ефикасност у | преношењу тог знања својим ученицима. 1 То показују врло чести успеси њених ђака 1 на такмичењима. Вишегодишње искуство у

просветном раду створило је од ње врхун| ског педагога који зна шта и како учинити 8 да ђак нешто научи, н чиме да то 1 постигне. Наставница Нада то ради | успостављањем топлог. искреног односа на ђак-наставник, тако да то: 1 прелази те зацртане границе па она ; 1 ученику представља више од педагога, пре ; | пријатеља ин о искрепог — саговорника. | ћ Уошште, ова наставница даје ђацима оно

ВЕЛИКЕ МИСЛИ МАЛИХ МИСЛИЛАЦА

| 1) Како настаје ветар2 ; -Ветар настаје дисањем биљака. 2) Шта бисте променили у свом изгледу |

Стефан С. "Не бих ништа мењао јер

правом тренутку. можда данас и не би | видите како сам леш!" постојали криминалци. паркомани и секте. А можда и они нису толико криви колико је ова немаштина која се надвила над народом као црн облак. Има доста мајки које су изгубиле своје синове у рату. Њима је потребна лепа и утешша реч. Наравно, та реч јој не може вратити сина, али ипак на | неки начин ублажи бол. И када неко | доживи било какву несрећу, увек му треба | поклонити лепу реч. Мало га | знаш кол ко то кошта7 | орасположити и помоћи му да настави јер | 4) Ко носи јаја | живот иде даље. : |

И сваки нови дап доноси нове проблеме. Али треба бити јак и одупрети се свакој невољи.

: 3) Шта је то маховина (учитељица)

Давид Б.: "То је од жабе"

учитељица: Пипни, сува је. Давид: "Па то је ово од суве жабе." Другарица другу који Угрицка“ оловку: |

- Никола, ти једеш оловку: Да л. ти |

Ксенија Г.: "Ја сам носила јаја у. | вртић“

Ивана ЈЕЛИЋ