Policija

2. Чуваре безбедности (жандарме) предати општинама и поделити их на два дела: |

а) полиција реда (ненаоружана);

6) службеници сигурности (наоружана). Ова треба да буде организована строго војнички и у касарнама. Њој се ставља у дужност, да се брине о сигурности живота и сопствености у _ општинама, при чему има право, у случају нужде, да употреби.

оружје.

3) За комуналне наоружане полиције сигурности у свакој провинцији поставити једнога државног инспектора са правом "контроле. Њему на расположење држати у свакој провинциј" ској вароши јаку резерву од наоружаних полицајаца сигурности. Ова резерва мора да буде покретна, т. |. она треба да буде бачена у свако доба моторним колима на свако угрожено место. Трошкове ове покретне резерве полиције сигурности сносили би провинције или држава.

4) Мислим, да је могућно, да се сачувају сва права стечена у организацији досадањих чиновника, подофицира ит. Д. Такође сам мишљења, да ће се моћи сада постојеће организације (војна и политичка служба сигурности) са нужном опрезношћу превести у "нову организацију. 7“

5) Мислим се, да ли ће наши противници (антанта) ову организацију признати као полицију или ће је делимично означити као војску и урачунати на будуће појачање војске. Пошто. '' је нама сада на првом месту стало до васпостављања реда. | у унутрашњости, не би требало чак ни то да буде на уштрб брзом саставу нове, полицијске организације. |

. 6) Понављам, да ја, услед моје одговорности као главног | заповедника, најживљи интерес имам у томе, да се у овој ствари сада брзо и успешно ради.

У свако доба сам готов за сурадњу, у колико се од стране 5: војне управе мора ставити на расположење помоћ у људству | и материјалу, и уверен сам, да ће пруски министар војни, при- | знавајући нужност целокупне полиције, бити готов да да оби-– лату помоћ. Због тога је очекивати, да "не државне и кому- | налне финансијске власти бити уверене, да је сав њихов други |

_ рад бесциљан, ако се за скору реорганизацију полиције за др- | жавну сигурност не укаже помоћ. ' |