Policija

— 16 —

ре сијиз јахја Мерјем Али Омер Хусни Ђулсума супруга _ син син син ћерка НЕ 2 2 АЕ о

"Кад Јахја умре и за собом остави супругу Мерјему и сикове Алију, Омера и Хуснију и ћерку Ђулсуму како ће се поделити његова заоставштина 2 |

Одговер:

Од целокупних добара, непокретности, новца, стоке и покућанства рачунајући у осам делова (сехма), један део наследиће Мерјема, један Ђулсума и по два дела синови: Омер, Алија и Хуснија.

Ову и овакву Фетву дужан је сваки Муфтија издати сваком Муслиманину који би му се за исту обратио.

Значи да Муфтија издаје Фетву по изјави заинтересованих наследника имања, а према шеријатском поступку о наслеђу зв. Усуљ-и-Фераиз одређује сваком наследнику део који му

има припасти. Разуме се само по себи, ако се унапред прет-

постави да су наследници лажно известили Муфтију о броју

наследника као и о њиховом полу и сродству, да је и Муфтија_ издао лажну Фетву ни крив ни дужан, јер је био обманут. Ов.

| је чисто извршио распоред поделе заоставштине, полазећи с те претпоставке да су му заинтересована лица наследници истинито ствар преставила.

Као што се из горњега лако да утврдити, Фетва може

бити скроз и скроз постављена на лажне — неистините поставке, те према томе и солуција самог проблема је следствено лажна.

· Зато се у пресудама о деоби заоставштине, ако је од стране способних сведока код кадије (судије шеријатског суда) утвр-

ђена истинитост навода заинтересоване стране и каже: А на.

основу височајше Фетвз и т. д. да би се баш изнела та подударност изјаве заинтересованих лица о де сијиз-у и изјаве све-

дока који су сведочили о томе да је заиста Х. умро и оставио.

те и те наследнике. Из свега овога шта видимог

ј. Да фФетва може да буде са свим произвољна, онаква.

какву од. Муфтије наследници или ма ко био затраже.

па на а аи о-<