Policija
— 16 —
ре сијиз јахја Мерјем Али Омер Хусни Ђулсума супруга _ син син син ћерка НЕ 2 2 АЕ о
"Кад Јахја умре и за собом остави супругу Мерјему и сикове Алију, Омера и Хуснију и ћерку Ђулсуму како ће се поделити његова заоставштина 2 |
Одговер:
Од целокупних добара, непокретности, новца, стоке и покућанства рачунајући у осам делова (сехма), један део наследиће Мерјема, један Ђулсума и по два дела синови: Омер, Алија и Хуснија.
Ову и овакву Фетву дужан је сваки Муфтија издати сваком Муслиманину који би му се за исту обратио.
Значи да Муфтија издаје Фетву по изјави заинтересованих наследника имања, а према шеријатском поступку о наслеђу зв. Усуљ-и-Фераиз одређује сваком наследнику део који му
има припасти. Разуме се само по себи, ако се унапред прет-
постави да су наследници лажно известили Муфтију о броју
наследника као и о њиховом полу и сродству, да је и Муфтија_ издао лажну Фетву ни крив ни дужан, јер је био обманут. Ов.
| је чисто извршио распоред поделе заоставштине, полазећи с те претпоставке да су му заинтересована лица наследници истинито ствар преставила.
Као што се из горњега лако да утврдити, Фетва може
бити скроз и скроз постављена на лажне — неистините поставке, те према томе и солуција самог проблема је следствено лажна.
· Зато се у пресудама о деоби заоставштине, ако је од стране способних сведока код кадије (судије шеријатског суда) утвр-
ђена истинитост навода заинтересоване стране и каже: А на.
основу височајше Фетвз и т. д. да би се баш изнела та подударност изјаве заинтересованих лица о де сијиз-у и изјаве све-
дока који су сведочили о томе да је заиста Х. умро и оставио.
те и те наследнике. Из свега овога шта видимог
ј. Да фФетва може да буде са свим произвољна, онаква.
какву од. Муфтије наследници или ма ко био затраже.
па на а аи о-<