Policija
== 143 <-
поставке. По нашем мишљењу. свака теорија, која се бави решењем овага проблема, мора испуњавати три следећа услова:
Прво, она мора бити објективно тачна у том смислу што ће се заснивати на једној реалној, људском искуству доступној основи, а не на неком апстрактном или метафизичком појму који нема реалне подлоге и који би био приступачан само уском кругу стручно образованих људи. Кривично право намењено је првенствено и искључиво практичној примени, а његову примену врши у данашњем друштву и касациони судија и општински деловођа, универзитетски образован грађани и неуки сељаци. Зато је у практичном животу тачно само оно што је утврђено људским искуством. а људско искуство у овом смислу не стварају појединци као такви, већ читаве масе.
Друго, теорија мора бити практички изводљива, тј. толико еластична да се под њу може подвести на брз, лаки прост начин сваки конкретни случај који се буде догодио у животу друштва и појединих чланова његових. Ово у толико пре, што од брвине, лакоће и простоте поступка у премењивању кривично-правних прописа на поједине случајеве зависи и ефикасност кривичног права, као репресивне дисциплине., јер је брза помоћ двогуба помоћ.
Треће, теорија мора бити правична у том смислу што својом практичном применом неће вређати наше осећаје правичности. Судији се мора дати могућност да према материјалној одговорности учиниоца извесног дела може да му одреди и одговарајући степен кривичне одговорности, како би се на тај начин с једне стране задовољила повређена правда, а с друге што боље очувала слобода и интерес окривљенога лица. Јер, у противном случају кривично право не би било кривично право, већ кривично-неправо. Стога је овај трећи услов правичности за сваку кривично правну теорију сопаНо зе дџа поп.
Тек она теорија која буде испуњавала сва три поменута услова биће могућа за кривично право, као једну репресивну дисциплину намењену свакодневној употреби грађана и власти.
Са свега горе реченог метафизичке и адекватске теорије саме по себи отпадају из сваке комбинације због нејасноће, замршености и нереалности свога учења, те ћемо се у на-