Policija

— 725 —

Чак и ако би који од судија хтео да одржи своју независност до краја по цену свога положаја — он кеће то бити: ' стању. Префект има по закону власт да судије употребљује за друге дужности: н. пр: за заступање среских начелнига,“ разне комисије по округу, да их шаље као своје изванредне комесаре за ревизије и т. д.

Дакле: Савети Префектура су потпуно у рукама префеката.

ж + ж

а

ме а «: МА

+

Ма колико да су злоупотребе, у пуном смислу те речи, ретке — ипак има пуно владиног утицаја на суђење.

Треба подвући још и то: шта је административни спор Француској. Дефиниција би била иста као и код нас: повреда аконом заштићеног интереса (права) незаконитом одлуком управне (самоуправне) власти. Само њено значење није исто. Код нас се врло многа делања власти у стварима где се јавна тела јављају не као јавна сила, него као привредна предузећа или приватна лица, изузимају из суђења по административном поступку, Код француза обрнуто. Јуриспруденција суда сукоба надлежности и Државног Савета узима увек, кад је држава (или самоуправно тело) заинтересована, као тужена страна, да је спор избио било због делења личности јавног права као јавне силе, било због њеног делења у осигурању јавне службе (а то је увек). Тако овај суд има све спорове противу јавно — правних тела да рашава.

Отуда су још од 1890 г. па на овамо, стално истицини захтеви (било је доста и званичних било владиних, било посланичких и сенаторских предлога) да се ови савети укину и замене правим административним судовима са судијама чија ће сталност и непокретност бити осигурана.

Тако н. пр. у два маха (1921. г. па опет 1922. г.) француска Народна Скупштина је изгласала о томе и закон. Оба пута Сенат је те законе одбацио, јер су били припојени уг финансијски закон (где им није место).

У 8

Ти су пројекти имали недостатака, али би суђење сигурно било боље него данас. Наши административни судови имају више независности него што бих их имали ти — реформисани. Главне црте имале су да буду ове: