Policija

— 820 —

Чл, 42, закона о чин. грађ. реда регулише однос држав. службеника и пензионера према Држави у погледу права на додатак за децу.

По чл, 42. пом. зак. државни службеник има права на додатак: „за свако дете у законишом браку рођено или позакоњено“. И ако позакоњена деца по грађ. законику имају иста права као и брачна ипак су у чл. 42. пом. закона поменута. Усвојена деца, међутим не помињу се.

Према оваквом стању ствари не може се узети, да је законодавац хтео признати државном службенику право на додатак, како за децу у законитом браку рођена и позакоњену, тако и за децу усвојену.

У чл. 42, пом. закона реч је о праву држав. службеника и пензионера према Држави за додатак на децу, а не о каквом праву детета, било оно лично, уговорно или наследно, према својим родитељима или родбини, о чему говори грађ. законик као што је напред речено.

Према овдм оно што је у грађ. законику речено у ногледу изједначења деце брачне, позакоњене и усвојене у правима према родитељима и родбини не може се применити у погледу права на додатак држав. службеника и пензионера према Држави, кад је у специјалном закону — чл. 42. зак. о чиновницима грађ. реда изриком речено, да чиновник односно пензиомер има право на додатак за дете: „у законитом браку рођено или повакоњено“.

Искључена је дакле, могућност екстензивног тумачења чл, 42, пом. закона у корист усвојене деце, јер чл. 42. пом зак. као што је напред речено регулише однос између Државе и чиновника односно пензионера у погледу права на додатак за дете, а не однос између родитеља и детета, да би имало места примени прописа из грађ, законика, који у погледу права изједначују децу усвојену са брачном. |

На послетку и у прописима зак. 0 чинов. грађ. реда, који се односе на породичну пензију, реч је само о службениковој „деци рођеној у законишом браку или позакоњеној“, а у чл. 151. пом, зак. постоје извесна ограничења, да се не би чиниле злоупотребе са женидбом на рачун породичне пензије.

Дакле из свега овог види се, да законодавац у закону