Pozorište
за сад ови:
По приповетци Корнела Абрања, написао Др. Душан Дима.
14. „Карлова тетка“. написао Тома Брандон.
15. „Прибислав и Божана“. Драма у 8 чина, с певањем, написао Драгутин Ј. Илић, музика од Д. јела
16. „Сестре“. Драма у 3 чина, од Евгенија Кумичића.
17. „Себичњак“. чина, написао Лабиш, Гутшићева.
18. „Брбљуша“. Шаљива игра у 3 чина.
19. „Две стотине хиљада“. Шала у 8 чина, написао И. И. На с руског Ба 3. Ђуришићева.
„Пеихе“. Комедија у 3 чипа, написао У Па Војновић.
Шала у 8 чина,
Шаљива пгра у 38 превела Станка Б.
21. „Миш“. Шаљива пгра у 3 чина, Паљрон. „Дубравка“. Глума у 8 чина, на-
писао о Гундулић. 28. „Трилби“. Драма у 5 чипова.
24. „Еквинокциј“. Драма у 5 чинова, написао Иво Војновић. 25. „Фијеско“. Трагедија у 5 чинова,
од Ф. Шилера, превео Ђ. Радишић.
26. „Рихард 11.“ 'Грагедија у 5 чинова, написао В. Шекеппр, с енглеског превео др. Лаза Костић, за српеку позорницу удесио А. Хаџић.
27... „Једанаеста, заповест“, Шаљива гра у 3 чина, са чешкога
28. „Словакиња“. Позоришна игра уз чина, с. певањем, од Тих. Алмашија, посрбио Стеван Дескашев,
„Од ових комада, научено је 17, а од осталих неки се уче, а други су спремљени за учење.
Од старих комада, који се већ давно нису давали, уврштени су у репертоар 1 „Присни пријатељи.“ Ша-
љива игра у 4 чина, написао В. Сарду.
= 2. „Мамица“. Посрбљена шаљива игра
у-8 чина. — 8. Виљем Тел“. Позоришна игра у 5 чинова, од Ф. Шилера. — 4. Принитомљена. злоћа“. Шаљива игра у 4 пр чина, од В. Шекспира. Престао је бити чланом наше позори-
шне дружине: Миливој Стојковић, који је
88
је Србадија“,
у приказивању љубавничких улога, у драми и конверзациом комадима, ванредна дара и способност показао, а у томе много
"му је помагала и лепа спољашност његова.
да певачицу набавили смо Драгу СтеФановићку, која има добар глас, који. је снажан и у висини и у низини, а вештину своју у певању показала је кад је приказала насловне улоге у „Риђокоси“, „Лепој Галатеји“ и „Јованчиним сватовима“.
И Даринка Симићева, која је узета па пробу, одликује се као певачица. дубока гласа; за њу би се могло рећи да је контра:алтисткива: Редитељеке дужности вршили су и ове године ревносно, марљиво, а па потпуно задовољство позоришне управе: Димитрије Ружић, Пера Добриновић и Андра Лукић. Опи су,по потреби, и замењивали управитеља на позорници.
И деловођа Паја Степшћ, који је у служби народног позоришта провео тридесет и шест година, вршио је повереџе му дужности савесно и марљиво.
С тугом у срцу спомињемо, да је Хуго Дубек, многододишњи капелник нашег народног позоришта, 20. Фебруара о. г. умрђо у Мостару, као коровођа српског певачког друштва. „Гусле.“
Ретко је који композитор умео својим композицијама музичким прилагодити се осећају српског народа као он.
Његове песме постале су популарне. Мало има српских забава, а да се не пева која год од његових песама.
Дубек је компоновао многе и многе песме: има их преко стотине. Нарочито је развио обилату радњу у компоновању песама као капелник српске народне позоришне дружине.
Главније му музичке композиције ово _
су: „Јабука“, „Задужбина цара Лазара“, „Крајишкиња“, „Поп Доброслав“, „Весела » Ој 'Ђурђев-дане“, ит. д.
Да га ненадна смрт у мушкој снази његова живота није покосила: обогатио би јамачно српску уметничку песму још великим бројем умотвора својих.
Нека му је вечити спомен међу лама Слава му!
“
[С]