Prosvetni glasnik

ЗАПИСНИК ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВЕТА

365

да пита кандидата само оно што стоји на цедуљи, а тиме се не постиже цељ испита, да се сазна да ли ученик разуме у целини иредмет из кога се пита. Други су били за цедуље с тога, што је такав систем испитивања усвојен при испиту зрелости у гимназијама и реалкама и при учитељском испиту у Вишој женској школи ; даље што се тиме ссигурава ученик од воље проФесора, од могуће пристрастиости, а и зато што је проФесор на тај начин и сам спремнији с питањима и листићи су као нека контрола за иравилност испита. После тога Савет је одлучио да се задрже листићи као питања и усвојио је, да на листићу буду најмање три питања и да се каже » листиКа мора бити 6ар толико, колико и кандидата«. Код чл. 10. примећује др. Бакип, да је проФ. Савет учитељске школе време трајања испита огранично овако : » исаит ао иравилу не може трајати више од ио сата « Према томе може у ванреднм случајима, кад одбор за добро нађе, трајати и мање и више. Услед тога Савет је одлучио : да се измене у чл. 10. ове речи »не смс трајати више од по сата,« но да се каже »исиит може трајати ио иравилу ио сатн.« Исто тако Савет је одлучио да се место речи »што самосталнији ?овор « стави у>сам и без аомоћи са стране.« У чл. 11. где се говори о оцени ученика који вуку две цедуље да се избришу речи »а ли без великог утицаја на белешкул Остали део члана 11. прима се без измена. Чл. 12. прима се без измене. С тога што је била већ доцне, а на дневном је реду још и једна квалиФикација, Савет је одлучио да се за сад прекине претрес правила о иодагању учитељских испита и да се настави идуће седнице, IV Др. Бакић у име наставног одбора реФерише да г. Драгољуб Јовановић није нигде свршио Факултет, с тога одбор је мишљења да нема довољну квалиФИкацију за наставника у средњим школама. Просветни Савет усвојио је мишљење наставног одбора. За тим је председник закључио састанак.

САСТАНАК СХН 12. Маја 1882. у Београду. Вили су: председник Д. Нешић ; замепик председника Ј. Пецић; редовни чланови : Арх. Н. Дучић, др. В. Вакић, арх. Нестор, М. Миловук, Драг. Јовановић, др. Л. Отевановић; ванредни чланови: Мих. Валтровић, Св. Вуловић, Вор. Тодоровић и II. Никетић. ГЈривреиепи иословођа Др. Ник. Ј. Петровић. I ГЈривремени иословођа чита записшш састанка СХ1 који Савет прпма.

II ЈЈредседник ставља на дневни ред продужење претреса правила о полагању учитељског испита. Референат арх. Н. Дучић, чита чл. 13. и 14. Оба члана примају се без измене. Код чл. 15. др. БакиК примећује да се до сада од кандидата тражила писмена приправа за практички испит, па предлаже да се то у новим правилима задржи. Услед тога Савет одлучује да се чл. 15. дода још ова алинеја: »сваки је кандидат дужан нре почетка предавања предати одбору свој писмени нацрт за то предавање.« Прелази се на чл. 16 Др. БакиГ\ нредлаже да се при оцењивању практичкога испита поглавито цени иедагошка вештина, Савет усвајајући тај предлог одлучио је да се у чл. 16. каже : »при школском раду оцењује се поглавито вештина у примењивању подагошкнх правила.« Чита се чл. 17. Др. Бакић примећује да је и у одборском предлогу нејасно шта ће бити са оним кандидатом који добије оцену мању од 3; с тога предлаже редакцију министровог предлога где се каже да они кандидати који добијају оцену мању од три, могу бити постављени за привремене учитеље. Савет прима тај предлог. Прелази се на чл. 18. По предлогу др. Бакића Савет усваја да се дода још и реч : »из једне групе,« и тако ће почетак тог члана гласити : »кандидату који падне из једне или две групе наука« , . . Референат чита чл. 19. и сам иредлаже да се на место »преда испит« каже : »положи испит.« Ову примедбу Савет прима. Исто тако Савет прима да се реч »кадар« са свим изостави. У чл. 20. предлаже референат такође да се реч »преда испит« замени са речи ; у, положи испит.« И то је измене Савет усвојио. С тим је свршен претрес правила. И тако ће поправљена правила гласити овако: Чл. 1. По свршеном учењу ученици најстаријег разреда учитељске школе дужни су положити учитељски испит но овим правилима. На учитељски испит примају се само они ученици, који у резултату годишњих бе аежака из свију наставиих предмета имају добре оцене. Они пак који пемају добрих оцена из свију предмета, треба да испуне нре тога прописане услове у трећој алинеји чл. ,3 к споменутог закона, иначе губе ираво на нсиит и морају понављати годину.