Prosvetni glasnik

59

Р АСПИСИ Министра иросвете и црнвених иослова

I Свима средњим заводима Има ученика у извесним разредима нижих гимназија који нису учили „Познавање Човека ." А није се учило с тога што је тек по новом наставном плану заведепо као засебан нредмет, а по ранијем наставном плану није ни предавано засебно, већ са Зоологијом колико се дотидати могло. Да не би ти учениди остали са свим без предавања о човеку и нези човечијег тела, ја наређујем, саслушавнш и мншљење Главног Просветног Савета, да се оно што је главно из тога предмата предаје у оном разреду где слушају Зоологију поред истог иредмета и с истим бројем часова, који је одређен за Зоологију. Наредите да се то почне одмах, чим ову наредбу примите. Бр. 228. 17. Јануара 1883. у Београду. Министар просвете и црквених послова, рт. ј^ОВАКОВИЋ С. р. II ( вима средњим заводима Директор ниже гимназије чачанске молио је да му се оојасни: шта ће се учити из Сриске историје у III и шта у IV разреду нижих гимназија и реалака, пошто то пије ближе одређено наставним програмом. По саслушању Главног Просветног Савета нашао сам за нотребно наредити : да се из Срнске Историје у III разреду предаје стари и средњи век до ЈВисоког Стевана сина Кнеза Лазара, а у IV разреду остало све до краја повторивши претходно у истом разреду о Енезу ,/1азару, да би учениди боље упамтили ирелаз из једног периода у другп. Известите о овој наредби наставнике који предају Историју Српског Народа, да се по њој управљају. Бр. 229. 17. Јануара 1883. У Београду. Министар просвете и црквених послова, рг. Ј ^овакови-к е. р. III Свина средњии заводима Дцректор гимназије крагујевачке лредложио је да се изданаредба, по којој би сваки ученик који на годишњем испиту падне из ког наставног ггредмета морао поновити испит, ако хоће даље да се учи, у оној истој школи у којој је био и слабу одену добио.

Држећи да је ово питање у сваком погледу важно по ученике, ја сам га изнео на решење Главном Просветном Савету, који га је овако расправио: Сваки ученик гимназије и реалке, ниже и више, биће дужан у напредак понављати испит (из науке из које је пао) у оној школи где се је учио, или у оној у којој намерава продужити учење. Ово мишљеље Главног Просветног Савета ја сам усвојио и с тога вам налажем да га у својој школи обзнаните и да по томе поступате. Бр. 230. 17. Јануара 1883. У Београду. Министар просвете и црквених послова, рт. ј^оваковии е. р. IV Свима средњим заводима Под 29. Дедембра 1882. год. изашао је нов закон о измени и допуни закона о гнмназији и закона о реалци. Њиме се у главноме, побољшава положај и плата учитеља вештина и језика у гимназији и реалци и уводе се неколике практичннје мере које су се показале као неопходно потребне радн одржања бољег реда и дисциплине у тим школама. — Овај нови закон ступиће у живот 30. ов. мес. Објављујући га свима гимназијама и реалкама, шиље вам . . . ексемнлара наштампаног истог закона с поруком да га у повереном вам заводу обзнаните и вршите. Бр. 401. 20. Јануара 1883. У Београду. Министар просвете и црквених послова ј!л\ ј^ОВАКОВИЋ с. р. У Свима окрузкним иачелствима и управи вар. Београда и Мајдан Пека Крајем овог месеца свршава се зимњи течај у свнма основним школама; али се течај има закључити полагањем полугодишњих испита из свију прописаних наставних предмета, који се уче нрвог течаја у основн им школама. II овог течаја ти испити не смеју изостати; па с тога препоручујем начелству, да нареди одмах, чим овај распис прнми, да се у свима школама у округу сврше полугодишњи испити од 25. до 31. ов. месеца. Свака ће општина одредити кмета или по једног свог члана или одборника, који ће присуствовати ис-