Prosvetni glasnik

0 л у ж б е ii ii г л л с н и К

•!. Ва које ђаке поименце и из ко .јих разреда подноеите министру сиисак имена, те да се у министарству пречисги пи г ?ање о њиховој дужности даљег шкодовања или о њиховом ослобођењу од те обавезе ; 4. Колики ће се број нових ђака, примити до године у школу; и 5. Еоји се ђаци поименце морају испитати у ггочетку нове школске године због тога, што, из оправданих разлога, нису били на испиту. Свршивши све ово довде, остаје Вам да забележите у главни иротокол оцену насгавнику за рад. Оцену ћете увек записати словима. Вабележивши један пут оцену, не смете је после ни у ком случају мењаги. При давању оцене не смете се ни е ким саветовати о самој оцени.То је ствар Вагаега уверења и Вагпе савестии Вићете сами својом рукомзаписаги оцену. У варошима и у свим местима, где има више насгавника, не смете евршити исниге у свима тколама, па онда скупити наставнике и давати им оцене, него ћете сваком наставнику посебице дати оцену одмах, чим свршите испит у његовој школи. Т1ре давања оцене наставнику, дужни ете, но чл. 78. закона о основним школама, да саслушате школски одбор о свему, што би он имао да Вам саоптпти о гаколи и раду учитељеву. Исто тако имаћете да чујете и наставника, агсо би он имао што да Вам каже о радњи школскога одбора или општинске власти, у погледу њихова етарања или немара за школу. Према прописима, које је Главни Просветни Савет утврдио на основу треће алинеје тачке 4. члана 78. закона о основнмм школама, дужнп сте нриликом давања оцене наетавницима имати на уму ове прилике: а). Је ли наставник раДиб.с једним разредом, два, три или четири разреда. б). Да ли је наставник поред редовне дужности у својој гаколи радио још и у продужној IIIК'|.1И. в). Да ли број ученика, које је учио један наставник, нрелази по селима преко 30, а по варогаима преко 50, или је иепод ове ци®ре. просвктнк гдаоник 1889.

г). Да ли ее у школи радило преко целе школске године, или је било прекида. д). Је ли нреко године било промене у иаставницима ? Акојесте, да ли је.рад претходишгов био од повољна или неповољна утицаја на рад оиога, који га је у школи сменио. ђ). Јесу ли ученици уредно походили школу преко године? Ако нису, уверићете се нај гачније, да лије наетавник учинио све оио, гаго му ,је. стављено у дужност распиеима министарским: од 10. октобра 1884. год. Пбр. 10.729, од 20. октобра исте године Пбр. 11.932 и од 1. декембра исте го1,11110 ПВр. 13.301. Насгавиицима, који су у овоме иогледу били небрежљиви, узећете то увек за отежицу ири давању оцене. е). Јесу ли на испитуЈсви ученици, који су преко године у гаколу долазили. ж). Има ли у гаколи много ученика кбји понављају разред ? Има ли их који еу но распису минисгареком од 20. окгобра 1884. год. Пбр. 11.408, нрерасли за школовање, и за што ниеу испиеани из школе ? Ви ћете у таком случају испитати и сазнати све што треба, па ћете онда поступити но поменутом раеиису, нарочито по последњој тачци његовој, (в. „Проеветни Зборник" стр. 865.). з). Је ли наставник предавао и прешао све наставне предмете, који су нрописани наетавним програмом на нижу и вишу основну школу ? Ако није еве изучено по програмима онда сазиајте, које предмете није предавао у ирописаном обиму и за што није. и). Је ли за све наставне предмете било најпотребнијих средстава и учила ? Ако није, је ли их наставник тражио од кога и кад, и за га |о их није добио ? Лесу ли сви ученици имали на време школске књиге и друге потребе ? Ако нису, онда зашто, и колико се сам наставник и како заузимао да отклбни незгоде ове врст.е, ј). Ради ли наставник у школи, где се месни говор много разликује од правилног књижевног језика? Је ли у месгихма, где се не разуме добро српски говор, поступљено 34