Prosvetni glasnik

С Д У Ж Б Е Н И Г .1 Л С II II К

266

у I разреду онако, како је то прописано наредбом минисгарском од 2. јула 1884. год. Пбр. 6191., (стр. 4. у наставним плановимач и программа за нижу и вишу основну школуј. Осим овога имаћете на уму министарски распис од 23. септембра 1882. год. Пбр. 7454, који је издат с погледом на нрилике у источним крајевима Орбије. к). Да ли је наставник тачан и уредан у отправљању послова, који долазе у школску адмпнистрацију, као : је ли му дневник школски уредан , тачан и чист и да ли су сви подаци у њему масгилом а не нисаљком побележени; каква му је књига уписница протокол —, снисак учила, намештаја школског, списак књпга у књижници и списак кажњених ученика. Исто тако ирегледаћете каква је наставникова админисграција у школскоме одбору, јер је по закону учитељ нословођ у школскоме одбору. Ваше је да ои,ените шта Кете од с.вега овога узети као олакшицу, а шта као отежицу ири давању оцене наставницима. IV Све ово гато Ваи је довде казано вроди за гаколе и наставиике, који су редовно радили преко целе школске године. А биће местимпце и ванредних прилика, о којима Вам г-е овде чине само опште напомене. Тако: 1. Ако бисте наишли на школу, која у овој школској години није радила преко половине школске године, због ма каквог узрока, а сада ради, ту ћете, свршити испит и све остало, што Вам је у овоме упутству поменуто. Ученике ћете лревести у старије разреде према њиховој спреми и пречистити с њима као и у свакој уредној школи. Оцену нећете бележити у лротокол, него ћете је само у обрасцу забележити, па ћете је досгавити мин истар ству. 2. Ако неки наставник због иремегагаја из једнс, гаколе у другу није радио у гаколи, у којој се о исниту налази, више од лоловине школске годнне, (види чл. 8. закона о

оеи. школама), Ви ћеге дати у таквој игколп оцену као у свакој другој, која је редовно радила; али ћете лре давања оцене запитати наставника, да ли прима оцену или не. Н>егову изјаву о иримању или иепримању оцене записаћете у протокол и о томе известитл минисгарсгво. У оваклм случајевима насгавлици имају права тражити да им се рачуна оцена оне тнколе у којој су дуже радили. Ако је пак насгавннк радио нреко Половине школске године у школи, у којој ее о испиту затече, ту ћете дати оцену без погледа на то, гато су се наставници мењали, па ће се после у минисгарству расправити, чија та оцена мора бити. 3. Где наиђете ла гаколу у којој не би било наегавника, било због болести било због тога гаго је на одсуству, Ви ћете свргаити иснит и дати оцену као да је сам иаставник ту. Ако је неком наставнику постављен заменик, Ви ћете онет прегледати гаколу и оценити уснех као и да је сам наставник радио. 4. Сваку школу, па била она стара и ./1и нова, која је тек ове школске године отворена, Ви ћете ирегледаги, на и ако у њој није рађено од иочетка школске године, него је рад доцније ночет. Само у том случају, ако насгавници у таквим школама нису радили нреко ноловине гаколске године, Ви ћете их питати, да ли примају оцену успеха или не. Ту изјаву њихову забележићете у протокол, погато дате оцену и доставите ми је у извегагају. Нови наставници, који нису радили до дана иснита вигае од половине гаколске године, неће имати права иа оцену, али кете Ви ипак оцену забележити и поднети ми извегатај о њиховоме труду и раду, како би се у случају неуредности и нерада могли казнити они, који, знајући да им оцена неће важити но досадагањој практици, нису хтели довољчо радити у школи. Из ових опгатих напомена видите, да у главноме имате пазити на ово: даниједна школа не остане неирегледанада ни један наставнж не остане неоцењен ; да