Prosvetni glasnik
ИЗВЕШТЛЈИ СТАРЕШИПЛ
СРЕДП.ПХ ШКОДА
591
уџбеника , а наставнив је и диктовао у III. разреду. Тумачење јеванђеља вршено је узгред, а по највише у очи недеља и иразника, јер овде се не раздваја служба од јутрења , на се иде рано у цркву и није могуће тумачити јеванђеље јутром пре службе. ^ Усиех из овога нредмета јесте( В"| в2 (ни један ђак нема слабе оцепе). V - 2). Сриски језик предавала су два наставника: један у IV., а други у три нижа. г Бан,има је била у главном ручна књига „Српска читанка за ниже гимназије и реалке'- од Сгојана Новакоиића. Предмет је иредаван по истом писцу и другим Филолозима словенским, у колико је било нотребно. Програм је свршен у свим разредима сем IV., где је поновљено, што је до тог разреда учено, и на брзу руку свршена синтакса. Наставник је нарочито обраћао иажњу на облике, акценте, пасаже по диктанду, преписивање и писмено састављање. Кад ее узме у обзир да се^ у Врању говорн погрешније , него ма у ком селу врањскога округа, а да су ђаци скоро сви одавде из вароши, где су пре ослобођења Бугари држали своје школе и силом нагонили Србе, да у њих своју децу шаљу, — онда постигнути успех може нас задовољити. Уснех је 3 13 ј ва (14 ђака има слабе оцене, и они су из I. и II. разреда). 3). И фуанцуски језик предавала су два наставника, и то један у II. а други у III, и IV. разреду. Предмет је свршен по програму, само се у III. и IV. разреду није имало довољно времена за читање и превођење. Успех из овога предмета јесте 3 |2 | 8Ј (б ђака има слабе оцене). 4). Лемачки језик учило је 17 ђака II. и 1 ученица IV. разреда. Употребљен је преиоручеии уџбеник, и програм је исцрнен. Успех је 3'| 18 (само 1 ђак има слабу оцену). 5). Сриска историја предавапа је и свршеиа по програму. Хаци су се служили у неколико препорученим уџбепиком, али је наставник допуњао уџбеник на часовима предаиања, па је и диктовао IV табак о десноту Стевану Високом и Ђурђу Смедеревцу, служећи се и у једној и у другој нрилици својим прибелешкама и домаћим писцима. Успех је 3 10 ј 2Ј (ни један ђак нема слабе оцене). 6). И географија је свршена према пасгавном плану и прописаном нрограму. г Баци су се служили прописаним уџбеником, ну наставник је доиуњао уџбенике, нарочито физички део у сва три виша разреда, а ђаци су све то учили на часовима, или иравили прибелешке, у колико су могли. Успех је из геограФије 3'| 4 (слабих оцена има 12). 7). Аритметика и аланиметрија свршене су по програму, алгебра није. Из алгебре изостао је у III. р. одсек о моиомима с тога, што је увод у овај предмет био потежи за децу, па се око њега потрошило много времена, а у IV. није нредавана теорија верижних разломака за то, што прошле године због несиремносги ђачке није била алгебра ни започињата у III. разреду. Ђаци су имали нрописаних уџбеника, али их је наставник донуњао својнм предавањима. Успех је 3 7 ј 1() из аритметике (слабих оцена има 17), из алгебре јв З 14 ј23 (два ђака имају слабе оцене), а из планиметрије 3"| в (има 2 слабе оцене). 8). Из зоологије, ботанике и минералогије предавано је у границама напред поменутог плана. г Баци су имали иреиоручене уџбенике од Пецића и »Флору околине Београда" од Панчића. Чега није