Prosvetni glasnik
пзвЕШтај« огарешшга средп.их шг(б.1А
5 9'2
било у овим уџбеницима, као и онај део о мииералима, —• то је допуњепо пешто диктовањем, а нешто самим предавањем. Предмег ,је свршен. Наетавник је изводио ђаке у екскурзију, а они су и сами прибрали више биљака и животиња. Усиех је из зоологије З 19 ј 43 (слабих оцепа има 4), а из ботапике (с оним што се учило о минералима) 3,7 (нема ни једне слабе оцене). 9). И физика је предавана и свршепа у границама прописанога програма. г Бацц су имали Физику од Мите Петровића, али она им је служила више као лектира, јер се наставник није строго држао ни плана ни реда, који је у тој књизи. Школа има физичких аи-арата и за вишу и за нижу гимназију, али за нижу нема довољно према програму. Наставник је предавао предмет са експеримептовањем, а где није имао апарата, помагао се сликама. Уснех је 3'| 2 (ни један ђак нема слабе оцене). 10). И хемија је свршена према иропнсаном плану, а у границама, које обухвата књига Мите Петровића, само је наставник више диктовао из оргаиске хемије,и ђаци су прибележавали на часовима. Школа има довољно и апарата и препарата хемвјских за неорганску хемију, а за органску их нема. Наставник је предавао иредмет са експериментовањем. Уснех је 3 2 ј 9 (2 ђака имају слабе оцене. 11). Моралне иоуке нредавао је наставник у границама нрописанога програма и свршио их је. У главном ђаци су учили овај предмет на часовима, али им је наставник и диктовао нотеже ствари. Као изворна дела наставнику су служиле српске народне умотворине и омањи чланци по разним књигама и часописима, а од страних аутора Пјер Л.а Доа.
Успех је З 44 ј, 3 (2 ђака имају слабе оцене). 12). Из геометријског цртања свршено је све , што је нрописано. г Баци су се служили преиорученим уџбеником од Мнте Петровића, али су га и допуњали на часовима, преписујући нарочите друге задатке, друге нримере. Успех је З '"ј 29 (само 1 ученица I. разреда има слабу оцену). 13). Леио иисањс и цртање слободном руком предавани су нреко целе године, и ђаци су постигли леи уснех. Школа има доста потребних цртежа, а и наставник је доносио својих слика. Ђацн су но нешто цртали и са ФотограФија. Успех је З "ј, 3 из лепог писања (две су слабе оцене), а из цргања слободном руком 3"] 48 (2 ђака имају слабе оцене). 14). Телесно и војно вежбање предавапо је преко целе годипе, и предавао га један исти наставник до Маја, а овога месеца редовии наставник био је у комисији за нопис народне војске, те га је заменио други ОФицир. Надзор над предавањем ове вештине води командаит првога гардијског батаљона, који станује овде, и он ће поднети специјалан извештај о уснеху ђачком. Међу тимје тај успех 3"| 42 (само један ђак има слабу оцену). До сада су предавачи телеснога и војног вежбања вршили ову службу споредно, па често и изостајали због своЈе редовне слуагбе, кад год им се појави какав прешан посао, и тада је предавао сам помоћник. Иомоћници су обично младцћа, који су годидама мало измакли испред најстаријих ученика, па је природно да се с њима хоће да понашају као с друговима ван часова предавања, па и на самим часоврма, кад остану без ОФИцира. По себи се разуме да често иема никакве дисциплиае, ако официр изостане с часа; с тога, а и за то, што је одређено 16 часова недељно за ову вештину, ја мислим да би требало иредаваче ове вештине одвојити из Фронта и на ова места ностављати школованије људе.