Prosvetni glasnik

400

В 0 Б 1 Е Ж В 1

ОПШТА СЕКЦИЈА

СПЕЦИЈАЛНА СЕКЦИЈА

клдсички

Г Е А Д Н И

ДГРИКУЛТ. и

ИНДУСТГИЈА

1 Предавања

I

11

III

ОДСЕК IV, V, VI

ОДСЕК IV, V, VI

КОЛОНИЗАЦИЈ. VI, V, VI

П ТРГОВПНД IV, V, VI

Француски

8 часа

3 часа

3 часа 1

5 часова

2 часа

'2 часа

2 часа

Инглески и Немачки •

8 »

8 »

6 »

2 ,

2 »

2 »

4 »

Датински и Грчки • •

10

Ф

Географија

2 »

2 »

2 » 2

2 »

1 »

3 »

3 »

Историја

2 »

2 »

2 » 2

2 »

1 »

1 »

1 »

Рачун и математика ■

2 »

2 »

3 »

2 »

7 »

2 »

3 »

"1

Геологија

1

1 »

1 »

1 »

1 »

1 »

Вотаника

1 »

1 »

1 »

1

1 ,

1 »

1 »

а

Зоологија

1 »

1 »

1 »

1 »

1 »

1 »

1 »

Физика

1 »

1 »

1 »

1

2 .»

1 »

2 »

р.

Хемија

1 «

1 »

1 »

1 »

2 »

2 »

2 »

В

Цртање Агроиомска и колони-

2 »

2 »

2 »

2 »

3 »

2 »

4 »

Јална иаука ....

—■

7 »

2 »

Књиговодство и трго-

1 »

вачке операциЈе • •

~

2 »

4 »

И «с о н о К

II Практични радови 3 1. Баштованство и обделавање 2. Радови од дрвета и гвожђа 3. Иохођење имања и Фабрика; збирака минерала, биљака и животиња; аемљемерство, ситуациони планови и др. 1 • • • .

6 часова 5

о часова 5

7 часова 6 »

, а 2 В ф гЈ Рч & ° § • г-а О О Н \о 3 О

Н <о Н ОЈ М" Рн & и м •г-5 < о о д У о § з

» Н О

н л М" М ►4 (1) О н О Н н

О

н в'?, в -г; -1

о л оЗ <г) а 3 Р,

«"ч СО Г* & ^

к « И у н св о Рн Н а> св сЗ М |>» М јт 1 О) оЗ к 83Н

Н Р4 И" м

■ ^ Н о а> м н

« ш 5 о н ^ И 5 « р

Св Рч 3 н >н

а> (Ч о « сЗ О М в м св

1-4 м ^ ^ о В р.^ ш« & а,о 3 м и И н а> н сЗ N ^ м ^ а> сЗ м 3 3 н

III Забаве и одмор Понедеоник • ■ • Уторак Среда Четвртак .... Петак Субота Недеља 5 • ■

Од 7'/ 2 до 9 часова за све осем учоника I разр. који лежу у 8 часова. Читања: Животи иравих великих људи. Рецитадије и иредставе. Дрворез, и т. д. Играње. Еонцерги: певање.

моделисања

Музика и

КонФереиције и пројекције. Моралиа и друштвена настава.

') Почевши од Ш-ћега разреда почеће изучавати се у иреводима литература латинска и грчка да би ученици добили опште идеје о тим литературама. -) Почевши од Ш-ћега разреда историја и геограоија Ингдеске и Немачке предаиаће се на инглеском и немачком језику. 3 ) Школа ће примати известаи број специјалних листова: књижевних, научиих, земљоделских и т. д. који ће бити брижљиво изабрани и стављени на расположење ученицима у слободпо време. Ј ) Ученици који се одају агрикултури, колонизацији, индустрији или трговиии добиће у школи потнуно потребну сирему да се могу непосредно посветити дотичиим струкама или се јавити за већину школа земљоделских, кОлопијалних, индустријских и трговачких. Осем тога, они могу продужити своје бављење у школи заједиу или две године ради комплетирања овога образовања специјалним нрактичким и теоријским студијама. 5 ) Недељом нре подне религиозна пастава и идење у цркву.

зици иредају се као да су мртви језици ! Више је него очигледно, међутим, да њих треба учити исто оиако како деца уче матерњи језик тј. говором. Стара је истнна да су деца куд и камо способнија за практичпо учење језика, него ли за сухо учење граматике. Деца у опште много лакше уче сдухом него ли видом. У новој школи страни ће језици бити предавани по практичном, природном методу. Да би успех био што бржи, управа школе утврдила је споразум са извесним инглеским и немачким школама, да

им своје учеиике може слати у госте иа три, шест па и дванаест месеца. На тај иачин, деци ћо се дати прилика да на самом извору, од својих другова Ииглеза и Немаца, практички науче дотичне језике. А када се један стран језик практички у главном савлада, изучавање граматике и литературе његове брзо Је и песразмерно лако. (СВРШИЋЕ СЕ)