Prosvetni glasnik
400
В 0 Б 1 Е Ж В 1
ОПШТА СЕКЦИЈА
СПЕЦИЈАЛНА СЕКЦИЈА
клдсички
Г Е А Д Н И
ДГРИКУЛТ. и
ИНДУСТГИЈА
1 Предавања
I
11
III
ОДСЕК IV, V, VI
ОДСЕК IV, V, VI
КОЛОНИЗАЦИЈ. VI, V, VI
П ТРГОВПНД IV, V, VI
Француски
8 часа
3 часа
3 часа 1
5 часова
2 часа
'2 часа
2 часа
Инглески и Немачки •
8 »
8 »
6 »
2 ,
2 »
2 »
4 »
Датински и Грчки • •
—
—
10
—
—
Ф
Географија
2 »
2 »
2 » 2
2 »
1 »
3 »
3 »
Историја
2 »
2 »
2 » 2
2 »
1 »
1 »
1 »
Рачун и математика ■
2 »
2 »
3 »
2 »
7 »
2 »
3 »
"1
Геологија
—
1
1 »
1 »
1 »
1 »
1 »
Вотаника
1 »
1 »
1 »
1
1 ,
1 »
1 »
а
Зоологија
1 »
1 »
1 »
1 »
1 »
1 »
1 »
Физика
1 »
1 »
1 »
1
2 .»
1 »
2 »
р.
Хемија
1 «
1 »
1 »
1 »
2 »
2 »
2 »
В
Цртање Агроиомска и колони-
2 »
2 »
2 »
2 »
3 »
2 »
4 »
Јална иаука ....
—
—
—
—■
—
7 »
2 »
Књиговодство и трго-
1 »
вачке операциЈе • •
~
2 »
4 »
И «с о н о К
II Практични радови 3 1. Баштованство и обделавање 2. Радови од дрвета и гвожђа 3. Иохођење имања и Фабрика; збирака минерала, биљака и животиња; аемљемерство, ситуациони планови и др. 1 • • • .
6 часова 5
о часова 5
7 часова 6 »
, а 2 В ф гЈ Рч & ° § • г-а О О Н \о 3 О
Н <о Н ОЈ М" Рн & и м •г-5 < о о д У о § з
» Н О
н л М" М ►4 (1) О н О Н н
О
н в'?, в -г; -1
о л оЗ <г) а 3 Р,
«"ч СО Г* & ^
к « И у н св о Рн Н а> св сЗ М |>» М јт 1 О) оЗ к 83Н
Н Р4 И" м
■ ^ Н о а> м н
« ш 5 о н ^ И 5 « р
Св Рч 3 н >н
а> (Ч о « сЗ О М в м св
1-4 м ^ ^ о В р.^ ш« & а,о 3 м и И н а> н сЗ N ^ м ^ а> сЗ м 3 3 н
III Забаве и одмор Понедеоник • ■ • Уторак Среда Четвртак .... Петак Субота Недеља 5 • ■
Од 7'/ 2 до 9 часова за све осем учоника I разр. који лежу у 8 часова. Читања: Животи иравих великих људи. Рецитадије и иредставе. Дрворез, и т. д. Играње. Еонцерги: певање.
моделисања
Музика и
КонФереиције и пројекције. Моралиа и друштвена настава.
') Почевши од Ш-ћега разреда почеће изучавати се у иреводима литература латинска и грчка да би ученици добили опште идеје о тим литературама. -) Почевши од Ш-ћега разреда историја и геограоија Ингдеске и Немачке предаиаће се на инглеском и немачком језику. 3 ) Школа ће примати известаи број специјалних листова: књижевних, научиих, земљоделских и т. д. који ће бити брижљиво изабрани и стављени на расположење ученицима у слободпо време. Ј ) Ученици који се одају агрикултури, колонизацији, индустрији или трговиии добиће у школи потнуно потребну сирему да се могу непосредно посветити дотичиим струкама или се јавити за већину школа земљоделских, кОлопијалних, индустријских и трговачких. Осем тога, они могу продужити своје бављење у школи заједиу или две године ради комплетирања овога образовања специјалним нрактичким и теоријским студијама. 5 ) Недељом нре подне религиозна пастава и идење у цркву.
зици иредају се као да су мртви језици ! Више је него очигледно, међутим, да њих треба учити исто оиако како деца уче матерњи језик тј. говором. Стара је истнна да су деца куд и камо способнија за практичпо учење језика, него ли за сухо учење граматике. Деца у опште много лакше уче сдухом него ли видом. У новој школи страни ће језици бити предавани по практичном, природном методу. Да би успех био што бржи, управа школе утврдила је споразум са извесним инглеским и немачким школама, да
им своје учеиике може слати у госте иа три, шест па и дванаест месеца. На тај иачин, деци ћо се дати прилика да на самом извору, од својих другова Ииглеза и Немаца, практички науче дотичне језике. А када се један стран језик практички у главном савлада, изучавање граматике и литературе његове брзо Је и песразмерно лако. (СВРШИЋЕ СЕ)