Prosvetni glasnik

НРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

57

2. И ако су предавања отпочеда у овој шкодској години тек 23. новембра а прекинута крајем маја, у које је доба падо још и свечано отварање шко.шно, 13. децембра пређ. год., Вожићни п Ускршњи распуст, опет су програми свршени у гдавном сви, премда већпм делом у нешто скраћенијем обиму но што би бпло да су нредавања отпопела на време, почетком септембра. Што је пређено п утврђено је довољно тако да је ислит показао врдо добре резудтате. ;Замо су у црквеном певању прешли ученици мадо од програма, а то понајвише с тога, што нису имали књиге из које ће учити певати. Ове су школске годнне свршпли ђаци само одговарање на вечерњи и сдужби и први гдас из Осмогдасника, а требадо је да иређу четпри гласа. II учење рускога језика имало је својих тешкоћа у томе, што се ове године није могла добити прва, ночетннчка, руска чнтанка, већ одмах друга, ко.ја је за ове ђаке којп почињу учити овај језик била тешка и неудесна. 3. Усиех ученички је био у опште узето преко целе године врло добар (оишти годишњи резултат из наука 3,76 из вештина 3,85, а општи заједнички 3,80). Свршило .је са врло добрим успехом 22 а са Добрим 6 ученика. Пада у очп да су оцене из наука у другом тромесечју знатно боље (општи резултат од свих ученика и свих наука 3,98) од оцена у првом тромесечју (3,72), [трећег тромесечја није ове године ни могло бпти], а испитне оцене да су боље и од првог и од другог тромесечја (општп резултат 4,32). Ова је појава у толлко интересантнија, што су по школама обичпо оцене све лошцје што се више иде крају школске године, а испитне су често још понајлошије. Ја сам слободан протумачити ову обрнуту појаву овде благотворним утицајем интерната на ученике, под чијим окриљем они нарочито у првом разреду ноказују све бољи и бољи успех, а у доцпијим разредима задрже еталну меру у умном напредовању. Исто тако пада у очн п једна друга нојава у општем годишњем резултату, која је у том, што је свршило I разред 22 њпх са врло добрим успехом а 6 њпх са добрим, без и једног слабог и одличног. На овај овакав резултат свакојако је утицало то, што није било три тромесечја већ два, због чега су при срачунавању ученици много изгубљш (јер 4 првог тромесечја, 5 другог и 5 на испиту дају општи резултат не 5 већ 4). Еад се ово узме у рачун, онда је вероватно, да је било три тромесечја, да би свршили I разред: 3 ученика са добрим, 22 ученика с врло добрим н 3 ученика са одлнчним успехом. У оба случаја карактеристично је што их је врло велики број (иреко 3 Ј једнаких по оценама (22 врло добра од 28 ученика). И ово изједначавање ученика у оценамја мора се прпписати благотворном утицају интерната, где су сви ученици нодједнако снабдевени средствима и подједнако унућени на вреДноћу. Према успеху награђено је 22 ученика књигама које је министарство послало актом од 27. маја о. г. ПБр. 2730., а из под •/, приложеног списка вндеће се који је ученик награђен којом књигом. Претек.шх 6 иримерака књиге ,Како се наш народ храни" дате су шесторици добрих ученика, али не као паграда о свечаном завршивању школе. 4. Ђоља за учењем у ученика остала је до краја године стална, и ако су на крају године били ученици већ осетно заморени, услед многог умног