Prosvetni glasnik
НАУЕА II НАСТАВА
327
битно припада естетицп. Физиологија чулних органа уопште је тесно везана с психологијом. Овде сам могао навести само најуочљивије и који се са мадо речи лако дају озпачити примере такве узајамности, и с тога морадох пзабрати односе међу што је могућно удаљенијим наукама. Алд је природно да је куд и камо шири утипај који поједине науке врше на њима најсродније; тај је утицај опште познат и о вему није потребно говорити. Нека сваки по.јединац посматра себе као радника на великом деду које додирује најплеменнтије интересе целог човечанства, а нека се не труди да задовољи само своју сопствену жудњу за знањем или да нађе своју личну корист, или да блиста својии способностима, па му онда неће изостати награда у сопственој свести и признању његових суграђапа. Да се одржн овај однос свију научних радника и свих грана знања међу њима п спрам општег циља јесте велнкн задатак универзитета, с тога је потребно, да на њима четири Факултета иду руку под руку, и у том смислу мн ћемо се потрудити, у колико до нас стоји, да што год урадпмо на том великом задатку. Превео Вл. Савнћ
ОБРАЗОВАЊЕ ЗАБАВИЉА по РИХАРДУ РОТЕРУ од Ан^елије Аћишовићке (НАОТАВАК) II Задатак семинара за забавиље Младим забавиљама ваља јасно показати светињу н важност њиховог узвпшеног позива, п у њима пробудити ону вољу за стварање и рад, која је једино кадра, да их сачува од свакидашњег надничења без мисли и радости. Али рад око образовања њихова мора иЉл ио илану. Приправнице морају постати васпитачице које мисле, заменице матера са много љубави н карактера, које се одушевљавају и имају јаку вољу. Ово треба да зна и памти онај, који се подухвата задатка, да образује забавиље, јер тај задатак дубоко засеца у сам живот друштвени. Замислимо само иоложај једне забавиље! Њој једино предато је непосредно старање о забавишту у свему; од ње се захтева у васиитном погледу доиста не мала одговорност; она је — не претерујемо — иовереница родитеља, који нм поверавају оно што је најдрагоценије и нај21 *