Prosvetni glasnik
ШКОЛСКИ ЛЕТОПИС
43б
сам за незгоде по школама. По повратку из Београда одужио сам се обећању, јер сам у Чалку и у Краљеву (ту и наставницима сеоских шкода V жичком срезу) саопштио све што је важније по наставнике и по школе на конФеренцији уговорено. Наставницима из осталлх срезова саопштио сам то засебним циркуларом, иа носле дао и нарочито упутство за сазивање наставника у већа и на предавања. 5 Продужне школе. Према споразуму школских надзорника на конФерснцији и једном мом распису, ове ће шкоде бити у повереном ми шкодском округу двојаке, потпуне, где има за њих законских погодаба, и непотпуне, у неподељеним школама и где је мањи број ђака. У овим другим радиће наставници на томе да у својих ученика очувају најгдавнија знања из основне шкоде, даваће им, из ђачке или шкодске књижнице, на читање народне несме и друге подесне књиге, а што ми се највише допада, неће се ограничити на то да раде само са ученицима који су прошле године свршили 1У разред, него ће искупљати око себе и оне, који су тај разред свршили и пре две и три године. До сада имам само из жичкога среза извешћа, да се отпочело радити на томе, а када будем извештен са свих страна, обратићу се г. Министру нарочитим преддогом и молбом за одобрење. 6 Ењижнице. Не могу се похвалити, да сам по школама нашао на много места књижнице у опште, а то ли подељене на школску и ђачку. Јер, где има четрфи стотине књига, ту је велика књижница, а од Т01 'а броја силази се нагдо на ниже и до броја 20. Мој поштовани претходник старао се да то измени на боље. Тога ради школе су њему сладе суме које су у буџету предвиђене за набавку препоручених књига, а он је ове набављао и испраћао куда је требало. Но, тиме је навукао себи главобољу и створио посао, од кога и с&м имам да патим. Нити је новац стигао на време из свих школа, нити је књижар у један мах послао све књиге, па се сад услед претходникова авансмана, наставничких премештаја и смењивања школских благајника створила пометња, која ће задати још много посла, док се не савдада. Тако је исто било и са књигама, које су набављене за награђивање ученика о исиитима. Једне је послао књижар непосредно, друге преко школског надзорника, а благајници, негде баш и сами наставници, „не знајући откуда су оне друге" чекалн су с које год стране обавештења, па тек сад,почели исплаћивати и једне и друге, ношто сам са својим другом из Г. Милановца прибавио податке, на основу којих ће се та ствар најпоеле расправити. У овом је погледу незгодно, како се окрене. Ако се остави да школе саме набављају препоручене књиге, онда се то мадо где изврши; ако ли се ради на горњи начин, преко надзорника, онда опет мука и грдна преписка па чак и спорови, што све мора Надзорник да врши или расправи. Радовао бих се веома, кад бих сам измислио, како би се ове набавке најбољо вршиле, а толико би исто био захвадан свакоме, ко би ме томе поучио. 7 Школски одбори. Окружни Школски Одбор састао се 30 новембра, па .ј# радио тога дана и 1 декембра. Саставио је окружии школски буџет и послао га на одобрење г. Министру, па нрегледао и, са извесним