Prosvetni glasnik
НАУКА И НАСТАВА
35
6 Р-
ИРЕДМЕТ
БРОЈ
НЕДЈЕЉНИХ САТИ У РАЗГЕДУ
СВЕГА
I
п
III
IV
У | VI
VII
VIII
1
Наук вјере
2
2
2
2
2
2
2
2
16
2
Хрв. (срп.) језик
4
4
3
3
3
3
3
3
26
! 3
Француски језик
—
.1%
5
5
4
4
4
4
26
! 4
Њемачки језик
3
3
3
8
2
2
2
2
20
1 5
Енглески језик] , 0 , -
'
—
—
—
5
5
5
5
20
6
Љтински језик>§ ®
—
—
—
5
6
5
5
21
1 '
Педагогија . . .
3
4
5
6
18
8
Свјетска књижевност ■ • •
—
—
—
—
2
2
2
2
8
9
Повјест
—
2
2
2
3
3
2
2
16
10
Земљонис
2
1
2
1
—
—
1
1
8
11
Математика
3
о
2
3
3
3
3
2
22
12
Природне науке
2
3
2
4
3
2
2
3
21
1о
Филозофска пропедевтика ■ •
1
1
2
14
Рисање
4
4
2
2
2
2
2
2
20
15
Ручни рад
3
3
2
2
2
2
1
—
15
16
Пјевање
]
1
1
1
1
1
1
1
8
117
Гимнастика
1
1
1
1
1
1
1
1
8
48
Краснопис
2
1
1
—
—
—
ШЏ V
—
4
Свега • •
27
28
28 29
дагошкиње (које се спремају за учитељиде), лидејке (које кане наставити науке у којој великој школи) и оне, које иду у лицеј тек због више опће наобразбе. Према томе и одабиру једне од њих педагогику, друге латински, а треће енглески језик. Треба још напоменути, да су оне учениде, које уче педагогику, опроштене од ФилозоФСке пропедевтике, јер је учо у свези с педагогиком. Уз то се не смију пуститити из вида ове двије важне стварн, што их налазимо у наставном плаиу ове школе, да су наиме гимнастика и нјевање унесени у ред облигатних предмета. Тога нема иначе у средњим шко.зама, осим једине бјеловарске гимназије, гдје је, како смо напријед напоменули, гимнастика такођер •облигатан предмет. Ијевању пак поклања се у средњим школама највипге пажње у српској великој гимназији кардовачкој, која једина од •свих њих има посебнога учитеља пјевања, свршенога конзерватористу, који је у плаћи и чину потпуно једнак осталим проФесорима колегије. Еад већ говоримо о овој гимназији, напоменућу још нешто, у чем се она разликује од свију других средњих школа у Хрватској и Славонији, а што јој никако није на одмет, а то је, да једино она има свога заводскога лијечника, што много помаже васпитању у многом погледу. У уској свези с наставним планом, који обиљежава сврху цијеле наставе, стоји метода, т. ј. пут, којим се до те сврхе долази, и то због тога, што наставни план не прописује само опћениту смјеру знања, које