Prosvetni glasnik

ОДЕНЕ И ПРИКАЗИ

611

пред)!; „Једна гаугава овца, цело стадо ошуга"; „Како дедо тако јело" ; ,'Бак се позна у науци а јунак на муци"; „Језик горе посече него сабља" (за ово деца још немају искуства и залуд ће им се објашњавати); ,/Ливер — коза. ћиверица, Ћивер сина иородила, и унука суманита"; „Ђииила на њега и ала и врана", (без поуке, само износи. пакост светску. за којт деца не треба ни да знају); „Поштење се више цени (место: више вреди) него богаство"; „Тиха вода брегове (место брег) рони"; „Вигае вреди добар глас него златан пас"; „Зао друг готова иогибија " (!); „Хвалиша рђав илатиша " и „Живите часно и иоштено'... Има много и туђих речи, које не треба да уђу у Буквар, као: Олга, СоФија, Евгенија, Фемка, Фатима, Ева, Емилија, „Фуруна" итд. На послетку не знамо како је иисац могао да изостави из Буквара велико Н, како се оно обично пише, и да га замени малим? Ако то мора да буде код слова њ, због онога савијутка на крају, не мора код н. Облик руконисних сдова у главноме је добар. Само У не ваља, јер се изједначило са Ј, и Ф је и лепше и лакше с обичном иравом дебелом цртом но средини. Сад долазе сва слова рукописна мала и велика азбучним редом, а за тим неколико ствари за читање са сликама и Буквар је свршен. Ирво је слика како Христос благосиља децу. Ова слика може поднети за децу, да виде, како их је Христос волео. Али оно нод сликом: „Пустите децу нека долазе к мени, а не браните им, јер је њихово царство Божје " (место небеско) није за децу, јер садржи много филозоФнје. Друго је „ Прво иисмо ". На малој слици син готово легао на клупу, па умаче перо у мастило и пише нисмо родитељима својим у стиховима' Још није ни доврпгио Буквар а гради стихове и „благодари" родитељима што су га дали у школу, „те не остах осим свију јадан слепац код очију"!... Треће је слика матере с дететом у наручју, а испод ње све како мајка тепа детету. Може да поднесе. Четврто је слика неког сељака, а на нека врата (ваљда из школе) излазе деца и мушка и женска, а испод њих су сви могућни „Поздрави". „Ујутру", „Обдан" и „Увече". Туимаујутру: „Здраво устао!" и „Здраво уранио"; а „Како си? Хвала Богу!" дошло је увече, иосле „Л.аку ноћ! Бог ти на помоћ I" 1]ето је слика Краљева и испод ње само три речи: Живео Краљ Петар!" Ако је требало да уђе у Буквар и слика владаочева, онда јој је било место на другом месту, а не овде у тексту. Шесто су питалице, међу којима је и ова незгодна: Шта. у шуми без мозга лаје ? (као да се лаје мозгом! Седмо Је „ Шта ко ради са сликом ковачнице, и добро је.