Prosvetni glasnik

296

ПРОСВЕТНН ГЛАСНИК

„Али није доста уписати антиалкохолиу наставу у програм ове или оне школе и да се спреме учптел,и, како би је пружалп с успехом, него јој ваља одредити сасвим тачно време у распореду часова сваког разреда и да се удеси, да контрола буде ласна. „Ради тога, потребно је одредити за ово најмање иола часа недељно — понајбоље суботу после подне — и припазити, да ученици, бар они вишег ступња, имају по свеску, намењену искључиво за писање вежбања из антиалкохолне наставе. „Ове ће евеске разгледати инспектори кад обилазе школе или држе зборове. Неколико питања, управљена деци о пређеном градиву, допустиће им одредити, колико је учитељ радио и с каквим успехом. „Антиалкохолна ће настава показати најлогичнију носледицу, ако се оснује школско друштво умерености, наравно, ако то одобри општинска власт. Ако не одобри, учитељ се може задовољити тиме, што ће удесити нарочиту иочасну таблу (ЧаМеаи сГћоппеиг), на коју ће записивати имена ученпка, који су се зарекли, да никад неће пити алкохолно пиће. * * * „Учитеља ваља да помажу и иодстичу разне власти у овој ствари народног сиаса. Ваља, на ово нарочнто полажем, да родитељи и општински чиновници знају, да учитељ испуњава најсветију дужност у своме послу, кад пружа антиалкохолну наставу и кад оснива дрз г штва умерености. Непријатељ, кога ваља победити, јак је и сталан је. Еад се здруже утицаји из породице, од власти и из школе, онда се тек може рећи, да се нешто учинило за обезбеду спасоносне ствари раг ехсе11епсе по снагу наше нације. Отуда се надам, да ни једна општинска власт неће хтети сметати развитку те ствари. „Сем подстпцања, које се пружа антиалкохолној пропаганди уређењем нарочитих предавања, о којима је већ била реч, влада ће издавати иочасну диилому свакој школи, где се добро удеси ова настава. Ова ће диплома увек задржати у школи успомену на оснивача и продуживаче започетог дела. Она ће бити за учитеља, као и за ученике стално подстицање, да се та ствар задржи и даље и још више расцвета. „Општине ће, не сумња се, радо узети на себе незнатан трошак око издања иочасне карте сваком ученику, који би се зарекао да занавек одустаје од алкохолног пића. * * * „Начин организације антиалкохолне наставе, који сам нацртао, представља много добрих страна. Мислим, да неће бити бескорисно кад их покупим. 1. Он уноси антиалкохолну наставу у школе без икакве измене школских програма и без икаквог терећења учитељева рада;