Prosvetni glasnik

СЛУЖБВНИ ДЕО

291

ж). Ученике који се предлажу за награду књигама такође треба иопитати из више наотавних предмета. Ви ћете одлучити и забележити који ученици могу бити награђени. III. Веома је потребно тачно испитати и стање у коме се школа налази, као и придике под којима је настава у тој школи вршена. Ради тога потребно је да се уверите: да ли су се надлежне школске власти одазивале својој дужности, да ли су уредно прикупљале школски прирез и школу снабдевале са свима потребама, да ли су се старале о уредном похођењу школе од стране наставника и ученика, да ли нису наставницима чињене какве сметње у вршењу њихове дужности, да ли су наредбе претпостављене власти у свему и на време извршиване, да ли се ко показао особито наклоњен школи и обратно, ко је највише сметао њеном напредовању и т. д. Ту долази и Ваше проматрање осталих социјалних погодаба за школу и њен живот, а уз то и испитивање школског утицаја на цео живот народни од посганка школе на томе месту. Овом ћете приликом нарочиту пажњу обратити и на стање школских зграда и ^пколског намештаја, наставних средстава и учила, школских башта, школских, народних и ђачких књижница, на школску администрацију, архиву, летопис и на све остале установе, које потпомажу народну иросвету, а производ су учитељевог и школиног рада. IV. По свршетку испита забележиКете у главну уписницу: 1. дан и време трајања испита; 2. број уписаних ученика у почетку школске године ; 3. број ученика на крају школске године ; 4. број ученика који прелазе у старији разред, или који свршавају разред ; 5. имена ученика који остају да нонове разред ; 6. имена ученика које треба испитати почетком нове школске године: 7. имена ученика који нису били на испиту: В. напомене методичке о учитељевом раду. у којима Ке се истаћи његове добре стране или његови недостатци, ако их буде било, тако, да онај који те напомене прочита може себи створити слику тога рада; 9. оцену наставничког рада и ученичког успеха по чл. 48. закона о народним школама. При давању оцене нека Вас више опредељује наставнички рад, а мање ученички успех, који је често тренутан и варљив. А да би Ваша оцена што правилнија била треба се обазрети на све околности, које су могле повољно или неповољно утицати на школски рад, на пример: број разреда у одељењу, број ученика и иретходна спрема њихова, прекиди наставе, промена наставника. рад у туђем одељењу, болест наставника и друго. Где будете дали оцену неиовољан, образложићете у уписници и зашто сте њоме обележили вредност учитељевог рада. У школама у којима је у току школске године радило више наставника забележиКете оцену рада у главну уписницу, с напоменом колико је времена који наставник радио. 0 томе ћете поднети