Prosvetni glasnik

292

ДРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

Миниотарству засебан извештај с предлогом коме да припадне та оцена, а у обрасцу за личне податке и у »Статистици основих школа® ставићете напомену, да ће Министарство одлучити, коме ће оцена да припадне. Ако у Вашем реону има школа које су преко године радиле, али сада из којег било узрока немају наставника, Ви ћете на време наредити месном школском одбору, да искупи ученике на дан испита, па ћете испит сами извршити, ученике превести и оцену рада забележити у главну уписницу, с напоменом како је испит извршен, а Министарству ћете поднети засебан извештај о таквим школама. У школама које су због заразне болести распуштене нећете држати иепит, а Министарство ћете о томе известити. 0 ови л школама известићете се благовремено од окружних школских одбора. У њима ће испите, само ради превоћења ученика у старије разреде, извршити у почетку нове школске године месни управитељи школа са једним од наставника те школе, ако их има више, или са наставником најближе суседне школе, који ће председавати на испитима. Извештај о овим испитима са статистичким податцима послаће Министарству председници испита одмах по свршеном испиту. Пошто свршите испит ученика, прегледате школску зграду и све остало што школи припада, саслушате школске одборнике и присутне грађане и наставнике о њиховом међусобном односу, и кад забележите у уписницу Ваша опажања и оцену рада, остаје Вам да попуните још обрасце за личне аодатке о наставницима и »Статистику основних школа (( . Ове ћете обрасце попунити тачно и марљиво онако, како је у њиховим рубрикама и напоменама означено. Обрасци нетачно попуњени вратиће се, а према томе сматраће се да ни извештај није поднесен у остављеном року. V. У местима у којима је било продужних, вечерњих, празничних и других сличних школа, или где су наставници образовали курсеве за неписмене по чл. 40. закона о народним школама, или где је било школа за домаћице, имате да утврдите ово : 1. Колпко је од уписанпх ученика било на испиту? За одсутне гледаћете да сазнате зашто нису дошли. 2. Шта је у школи предавано и како су предмети распоређени на наставнике, ако их је било више ? 3. Кад су почета а кад завршена предавања у њима и колико је часова недељно рађено ? 4. Какав је успех постигнут из појединих наставних предмета и да ли наставници заслужују какву награду за рад у тој школи ? 0 сввхму томе израдићете засебан извештај за овако место понаособ и послати Министарству, а окружни школски одбор известићете, какав су успех показали наставници који су радили у тим школама (чл. 64. тач. 10. закона о народ. школама). VI. По свршетку свих испита у одређеном Вам кругу рада, настаћете колико буде могућно да се одржи конференција свих наставника, чији сте рад прегледали, под Вашим председништвом. На тој конФеренцији прикупићете све важније мисли наставника о школи и њеном уређењу, о настави и њеној реФорми, о мерама