Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

РАСТЕЊЕ И ВАСПИТАЊЕ. — АНТРОПОЛОШКО-ПЕДАГОШКО-ПСИХОЛОШКА 1ЛТУДИЈА д-р Паја РадоеављевкЉ — №ујорк.

»Ооос! (;еасћт^ 1геа4а ћеа1Љ аз оЈ 1шрог4апсе сотрагаћ1е т^е11ек1иа1 рго^гезз. 6-00 (1 1;еасћт§ 1акез ассоипк о! 1 4ће ћо(Шу сопс1Шопз о^ рирПз апс1 соорега^ез ш1ћ рагегЉ ап(1 рићНс аи!;ћогШез 1'ог Ље1г тргоуетеп!;. — Тће 1еасћег зћоиМ &з(;, кпо\\г Љезе ћосШу сопДШопз т Ље саае оГ еасћ рирП; зесопД, сЗо л^ћа1; 18 арргоргЈаЈе (;о гетесЈу (;ћет; апс1 (;Мг(1, аПолу 1ог 1ћет т аггап^етеп(;8 Јог 4еасћ1п^ апс! т ез (;1та(;е8 оЈр рирОз.* — Л-г ЕАкагА Хее ТћогпМке уиивер. проФесор педагогије у Њујорку ПРЕДГОВОР Кад човјек бестрасно размисли о данашњој Педагогији мора искрено рећи — „куд погледам свуд је тама". Сви они цигли шпекудативни рецепти — који каткада и дивно звуче — све до данас не могоше ни зере поправити толике шкодске и социјадне инвадиде. Још да нема наслијеђених расиних, племенских и породичних особина, да нема природног образовања индивидуе и народа — гдје би данас бпли и како би изгледади? У данашњем стању Педагогије видимо у главноме двије струје. Једни до неба идеалишу и све и сва очекују од једног умишљеног