Prosvetni glasnik

35*

НАУКА И НАСТАВА.

521

I Наука Хришћанска — 1—1У разреда као и у Вишој Женској Школи. V разред (2 часа) — Хришћанска етика. Морални закон и начини по којима се врши. Обавезе ирема Богу, према себи и према близкњем. Читање и тумачење посланида апостола Павла Коринћанима (прва, нарочито гл. 13.), Римљанима и Галатима. Учење на изуст важнијих места из посланица и изрекаХристових. Појање неколиких одабраних цр:свених песама. VI разред (2 часа) — Историја Хришћанске цркве. Главне епохе опште Хришћанске историје (постање цркве, гоњења, слобода од времена Константина Великог, виђенији представници појединих епоха, нарочито Св. Августин, са уношењем и биограФских момената). Историја српске цркве. Главне епохе, виђенији иредставници, српски светитељи п светитељке,са уношењем и биогра®ских момената. Пона.вљање основа вере, раније научених изрека и иесама. — Троиарн српским свецима. 2. Српски језик — I — IV разреда као и у Вишој Женској Школи. V разред (3 часа) — Поновити и средити најважније раније читане и научене песме народне и уметничке, допунити их новим епским и лирскам. Мажуранић, смрт Смаил-аге, Суботић: Епске песме, Шапчанин: Невеста Љутице Богдана и др. епске и лпрске песме народне и новијих песника српских и хрватских. — а) Ењижевност — Увод у књижевност. Ератка карактеристика књижевне радње на старо-словенском и српско-словенском језику. — Српска народна усмена књижевност. Врсте и карактеристика њихова. Сиољашња и унутрашња страна народних умотворина (стилске особине, Фигуре, метрика, етичка вредност). Основа просодије и метрике. — б) Граматика — Историјско-граматичке поуке на најважнијим текстовима српскословенским, које сам наставник на часу чита и тумачи. — Усмена и писмена вежбања у граматичкој анализи. — в) Уемена вежбања — Излагање садржине прочитаног штива, у облику слободних предавања; вежбања у изналажењу и распоређивању градива као припрема за писмене саставе и расправљање појединих тема на основу штива. — г) Цисмена вежбања Писмени састави и вежбања у превођењу са страннх језика. Четири писмена задатка на тромесечје, школска и домаћа, ћирилицоМ и латиницом. VI разрад (3 часа) — Држић — Скуп, Новела од Станца; Гундулић — Осман, (у одломцима), Сузе сина разметнога, Дубравка; Песме Бунића — Вучићевића, Ђорђића и дуугих далматииских и дубровачкнх песника, — Костића, — Пера Сегединац; ТриФКОвића, — Младост Доситија Обрадовића и Школски надзорник; једна трагеднја Шекспирова, једна комедија Молијерова. — а) Књижевноет — Преглед далматинско-лубровачке књижевности, задржавајући се нарочито на писцима, који се у школи чктају. — Особине драмскога песнпштва (на штиву). — б) Граматика — Историјско граматичке поуке на старијим текстовима. Тумачења необичнијих и тежих синтактпчких појава, — в) Усмена и иисмена вежбања у граматичкој анализи. г) Усмена и иисмена вежбања, као и у V разреду с постунним прелажењем на теже ствари. VIIразред (3 часа) — Штиво. Качић (Разговори угодни,) Рељковић (Сатир,) Доситије (живот и прикљученија), Мушицки (оде), Витковић (Спомен Милице); Ј. Ст. Поповић (песме и која драма), Милутиновић (лирске песме, — одломци из Србијанке), Вук (увод у писменицу, која критика). Читање и анализа са обзиром на језик, стил и облик. — а) Књижевност — Преглед