Prosvetni glasnik

38*

НАУКА И НАСТАВА

537

VIII разред: I) Ба Сопбсхеисе, од V. Ни§о; 2) Без Н1гои(1е11е8 од Вегапдег; 3) Ба Ггапсе с1е 1871 од Аи1гау; 4) Роиг 1ез Раитгеб, од V. Ни§о; 5) Га 8а1п1е-АШапсе <1ез Реир1ез, од Вегап§ег; 6) Бе Ко1 4' Ууе1о1, од Вегап&ег; 7) АгаћШоп с!' ип Реге, од V. (1е РаргаДе; 8) Ме8 Воеи1б, од Р. Вироп!. г) Руски јевик: VIIразред: 1) Два товаршца; 2) Осен^; 3) Зимнлл ноч1> в1» де ревн!з, Н икнтинб ; 4) Ворош. (несма); 5) П овђситб его; 6) ВрагЂ и другЂ; 7) Нинџн, Тургеневг; 8) Награда ; 9) Ворона и лисица, басна Криловљева; 10) Воробеи, Тургењевг; 11) Ангелљ, Л.ермонтова; 12) Собака и тћнв. VIII разред: 1) Лчменное зерно; 2) Сражен1 п , при Бородино; 3) Воздушнни кораблв; 4) ВелБможа, басна Криловљева; 5) СмертБ; 6) Роднал землл; 7) Мартншка и очки; 8) ДжецЂ, басна Криловљева. Зајечарска Гшшазија а) Српски језик: V разред: 1) Изнети садржину које народне (лирске или енске) песме, и одредити јој круг; 2) Разрадити изреку: „Ко сс држи правице, тај не музе кравице"; 3) Упоредити четири годишња времена сразним временима човекова живота; 4) Разрадити фигуративну изреку: „Краљеви имају дугачке руке"; 5) Објаснити и разрадити алегоричну народну пословицу: „Ко истину гуди, гудалом га по прстима туку"; 6) Добра је књига најбољи друг; 7) Школа и црква; 8) Угљен и цепка. Басна. Извести поуку; 9) Моје ђаковање; 10) Наћи и разрадити једну народну изреку; 11) Живи као да ћеш сутра умрети, а ради као да ћеш 100 година живети. 1 VI разред: 1) На једном парчету одређеног текста извршити анализу именичких Форми; 2) Испричати једну успомену из свога живота; 3) ГогШпае виае дшв^ие 1ађег ев! (обрадити); 4) Написати чланак о смислу стихова: „Благо оном ко довијек живи, имао се рашта и родити"; 5) Потреба гимнастичког вежбања (Размишљање поводом оснивања „Сокола" у Зајечару); 6) Опис ђурђевског уранка. VII разред: 1) Изнети садржину „Дубравке" или „Сузе сина разметнога" од И. Гундулића. Показати лепша и карактеристичнија места у њима; 2) Дружење и ђачке дружине; 3) Капља камен дуби (Зрно по зрно — погача, Камен по камен — палача, Ногу пред ногу — дођох на гору); 4) 0 читању: Зашто читаш ? — Кад и како читаш ? — Опажаш ли корист од читања? — Које си писце и књиге раније радо читао; које данас најрадије читаш, и зашто?; 5) Потреба упоредног развијања Физичке и духовне снаге (Меш запа ш согроге запо); 6) Поверљивост и лаковерност. VIII разред: 1) Раду су потребна три служитеља: воља, пажња и умешност; 2) Испричати једну успомену из свога живота (Или, Радом се одгоне три велика зла: досада, порок, нужда. — Волтер); 3) Поткрепити примерима из српске историје смисао стихова: Ко вјечито хоће да живује, Мученик је овога свијета (2 часа рађен); 4) 0 читању: Зашто читаш? — Кад и како читаш? — Опажаш ли корист

1 1 и 11 задатак дао је учен. Маринко Станојевић, проФ,, а остаде Мпл, Станојевић, приврем. учит. језика.