Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

547

6) Бог ником дужан не остаје; 7) Старац н злато (нарација); 8) 0 Киру; 9) Хроми и елепи (нарација); 10) Тројански рат; 11) Писмо пријатељу поводом смрти његове мајке; 12) Расправити поуку басне „Младо дрво"; 13) Расправити поуку басне ,Орао и пчела"; 14) Смрт Смаид Аге Ченгића (по Мажуранићевом ену); 15) Питаће те старост, где је била младост. VI разред: 1) Боље је добар глас, него златан пас; 2) Моје родно место (опис); 3) По сдободном избору; 4) Зима; 5) На муци се познају јунаци; 6) Просјаци (размишљање); 7) Отаџбина (размишљање); 8) Добри људи (нарација); 9) Како бива немидосрднима (превод са старо-српског); 10) Жетва (нарација); 11) Није важан уснех но напор; 12) Расправити поуку басне „Муха и пчеда"; 13) Дедо човека хвади; 14) Ео се дима не надими, тај се ватре не нагрија. б) Немачки језик: V разред: 1) „Вав Р1'егс1", диктат и превод; 2) Вег Мог§еп, диктат и превод; 3) Бег Шп1ег 111 Ре1ег81)иг§, препричавање; 4) ВЈе Ргеипс1е, препрпчавање; 6) Нешпсћ аи! Лет Мееге, препричавање. VI разред: 1) Вхе гШегНсће Виг§, диктат и нревод; 2) Диктат и превод на српски удешен ирема другом одељку из Ме181ег Маг1т-а; 3) Нез 8ап§егз Иисћ уоп ХЈћ1аш1, препричавање; 4) Превод са српског на немачки; 5) 1)Је <1еи1:8сћеп 8Т(11е јт МШе1а11ег, превод на српски; 6) Некодико реченица са, српскога, ради нримене неких синтактичких правила; 7) Превод српских реченица нанемачки; 8) Пз Ме181ег МагИп-а, диктат и превод; 9) (хоасћкМе Ке(1е од Ј. у. Наттег-а диктат и превод; 10) а) Баз Егкеппеп; ћ) Ет (те12ћа18, да се преприча; 11) Ме1ег Нећпћгесћ! од 0. Егеу1а§-а, у кратко садржај, према датој диспозицији. Францусжи језик: V разред: Писање реченица по диктату и превођење истих и мањих текстова. VI разред: као у V разреду. Јагодинска Гилназија а) Српски језик; V разред: 1) Поетске Фигуре у народној песми: Урош и Мрњачевићи; 2) Приказати Фигуре и украсе поетске у песми: Женидба Краља Вукашина, а притом још показати стварне особине ове песме; 3) Приказати садржај певања: Аговање; 4) У песми Урош и Мрњачевићи прпказати карактерне особине Краља Вукашина и Јевросиме ; 5) У приповетци: Први пут с оцем на јутрење, показати места-, која се оддикују лепотама; 6) Приказати карактерне особине дичности, које су изазваде сукоб у трагедији: Смрт Краља Дечанског ; 7) Приказати карактерне особине гдавних личности у комедији: ТартиФ. VI разред: 1) Језик и стил Св. Саве у биограФији Стевана Немање; 2) Разрадити стихове и применити на садржај Османа: „Коло среће у околи Вртећи се не престаје: Тко би гори, ето ј' доди, А ко доди, гор' устаје". 3) Написати беседу, коју би изговорио на збору за пострадале у Старој Србији и Маћедонији; 4) Треба ли пропутовати отаџбину и има ли