Prosvetni glasnik

620

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

Практични исиит, који је држан 29 марта 1907 год., кандидат је полагао у Женској Учптељској Шволи у Београду. у присуству свих чланова испитног одбора. Практично предавање кандидат је држао из методике у IV разреду Београдске Женске Учитељске Школе, којом је приликом иредавао: , Шето■ дика рачужке наставе*. Према одени г.г. Оветислава М. Максимовић, др. Миливоја Н. Јовановића и осталих чланова испитног одбора, о ирактичном испиту кандидатову испитни је одбор, усвојивши њихов суд, одлучио: да је кандидат иоложио практичнп испит. Оценивиш целокупни успех, који је кандидат показао у свима деловима стручнога испита, испитни је одбор једногласно одлучио: да је кандидат иоложио проФесорски испит из пријављене груие предмета, одликујући се обилношћу своје стручне спреме. Никода Ђ. Николић, супленат треће београдске гимназије, пријавио се по други пут да полаже проа>есорски испит из груне предмета: Француски језик као главни и српски језик као сиоредни предмет (чл. 116 тач. 3 зак. о среди,им школама). У испитном одбору били су: иредседник г. Сава Урошевић; чланови: г. Богдан Поповић (за Француски језик с књижевношћу), г. Васа Димић (за школско законодавство и администрацију), г. Павле Поповић (за историју српске књижевности), г. Гаврило Јовановић (за српски језик и историју српске књижевности) и г. Светислав Максимовић (за психологију, логику, иедагогику и методику). Као домаћи састав кандидат је иоднео обрађену тему: „(Јие^иез оЂ&ег^аИопз зиг 1а (Љапзоп Ле Во1апА". Домаћи рад кандидатов прегледали су и оценили г.г. Богдан Поиовић и Павле Поповић. Испитни је одбор, усвојивши њихов суд, одлучио: да је кацдидат у своме домаћем раду показао довољну научну и литерарпу спрему и да се према томе може нустити да нолаже проФесорски испит из пријављене групе предмета. Оишти исиит, којиједржан 29 марта 1907 год., кандидат је полагао у Министаретву Просвете и Црквених Послова. Били су присутни сви чланови испитног одбора. Члан испитног одбора г. Светислав Максимовић испитивао је из психологије, логике, педагогико и мегодике. Кандидат је добио ова питања: Везе продстава: асоцијативне и аперцептивне. Асоцијација и компликација, закони сукцесивних асоцијација. — Аглутинација, аперцептивно стапање, стварање иојмова. Обим и садржина појма; класиФикације појмова; однос међу појмовима. Судови о индетитетЈ и суисумција. — Закључак, његови закони и његове Фигуре. Аксиоми мишљења. Метода научног истраживања. Могућност васчштања н гј анице васпитања. Циљ васпитања. Средства за васпи-