Prosvetni glasnik

ШК0.1СК0 КРЕТЛЊЕ

07»

лова, иротоплааме, упознавање с разним врстама ткања, оглед за осмозу, асимилацију, дихање, исиаравање, ироучавање цвета и т.дЛ. П рал))ид реллних и аолукласичних гимназија (2 часа недељно). Зоологија: једноћеличпе и многоћеличне животиње. (Почиње се од Сое1еп1;ега1а, завршава човеком и једпнством у животпњском царству). Уз то пма 12 нрактичкпх вежбања (посматрања жпвотињских. ткања, пресек ппјавиде, рибе, жабе, гуштера, птиде и т.д.). III разред реалних гимназија (2 часа). Антропологија: костур, мишићи, храњење, крвни систем, лим®а, органи за дихање, полни и мокраћни органи, нервна система, чула. уиоредна ембриологија. IV разред реалних гимназија (2 часа). Геологија и минералогија; увод, с погледом на геолошке прилике у Бугарској, спољашња земна динамика (уз то кристалограФија), унутрапша динамика, историјска геологија (све периоде, преисторијски човек, географско простирање организама). V разрид реалних гимназија (за мушке 2 часа, за женске 1 час недељно). У првој половини године: понављање, с нарочитим обзиром на оне одељке, који имају везе са развитком органског и неорганског света; ботаника (ћелија, органи, Физологија, приндипи биљне класиФикадије); општа класиФикацпја животињског дарства (типови у опште, црви, бодљокожци. мекушци, чланконози); главно ствари из онште геологије, живот п еволуција на земљп. У другој половини: еволуциона теорија (биологија до Дарвина, Дарвин п његова теорија, докази еволуционе теорије,' постанак живота на земљи). III разред класичних и IV иолукласичних гимназија (1 час недељно): геологија и минералогија (укратко градиво за IV разред реалних гимназија, пз спољашње динамике најважније ствари, из кристалограФије основне Форме, .унутрашња динамика као у IV р., од вулканских минерала и стена по један карактеристичан представник), историјска геологија (подраздели само у терциеру и квартеру, и те се еаохе карактеришу са по 1—2 представника животињског царства, подробнпје се учп преисторија човекова, из померања мора само што се тиче Европе у одште, а Бугарске носебице). II разред класичних гимназија. У првој половини (2 часа): зоологија (РгоЈогоа, Сое1еп(;ега1;а, црви, бодљокожци, мекупгци, чланконози, инсекти, Сћогс1а(;а). У другој половини (а исто важи и за III р. иолукласичких гимназија), опет са 2 часа: костур, мишићи, органи за храњење, крв, крвна система, лимФа, органи за дихање, полни и мокраћни органи, нервни систем, чула. Свуда се дотиче и болести појединих органа и хигпјене њихове. 15. философија и педагогика. III разред (2 часа недељно). Психологија: увод, психички елементи (оеећања, чуства), душевни процеси, психичка стања, душевне диспозиције, анормална душевна стања. IV разред. У првој половини педагошка психологиј а (с 2 часа). Циљ је: упознати ученике с душевним иојавама у њихову развићу и ваепитању, обратити пажњу на дечју психологију и на оцењивање дечјих поступака, упутити их у посматрању детиње душе. Прећи: основе дечје психологије, психичке ненормалности код деце, психички рад код деце, индивидуалности. — Педагогика (3 часа недељно у I и 1 у II полугођу): опжта педагогика, дидактика, практична педагогика (форме васпитавања, научноваспитна организација, школско законодавство.) — Методика (4 часа не-