Prosvetni glasnik

НАОТАВА И ЕУЛТУРА

0 НЕПРЕКИДНОСТИ НАСТАВНОГ ВРЕМЕНА 1 од Мих. М. Станојевића учитеља Као што је познато наш наставни рад по основннм шкодама врши се радним даном и пре и посде подне, сем чевтртка, кад се по подне не ради. Недељом и празником не држе се предавања цедог дана. Оваква подела наставног времена ушла јеунаш шкодски закон, иаставни план и распоред насова, управо рећи пресађена .је, из западно-европског школског законодавства и -уређења, и, ма да је у неким европским државама она претрпеда извесних модиФикација, код нас се одржада и до данас дањи онако како је заведена пре толико година. Време је да се и у нас отпочне мисдити: да ли је подесна и оправдана с педагошког и хигијенског гдедишта овака нодела и употреба времена и распоред наставног рада преко дан, и ли би требадо у томе погледу чинити каквих реоорама. Пре свега морамо напоменути да су овака подеда наставног времена и расноред наставног рада тако рећи традиционадни, да је то постадојош из оних времена када се веровадо да се у основној шкоди може дати деци тодико знања кодико им је потребно за сав живот, и да је основна шкода управо свемоћна. То веровање нодржавано је и стога што у пређашња времена није ни бидо много других шкода и основие шкоде су биде не само расадници писмености већиједини заводи одакле су издазиди квадиФиковани људи за државне и друге сдужбе. Стога су се у основне шкоде трнади многобројни наставни предмети, гомиладо градиво које се није могдо савдадати, узимати многобројни часови рада да је наставни посао заузимао све дневно време,

1 Предавање држато на збору београдских учитеља.