Prosvetni glasnik

ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ

737

Поетском ирозом нрепричати. и изнети своје рефдексије по унутству наставника. Ш Ое5г тога ученици су се вежбали у изношењу садржине из дела која су читали; поетске украсе су' налазили у народним песмама, и упућивани су на разумевање уметничких песама. 8) Наставник г. Милан ГајиК, професор. 1. Садржина и одлике „Невесте Љутице Богдана". — 2. Зимске чарн (слике из природе). — 3. Чему нас учн наша народна песма? — 4. Витешки народни понос. — 5. Што ко чини све себи (ногдед на- ђачке дужности). 9) Наставник г. Стеван МаленковиИ, привременн учитељ језика. 1. Аговање (композиција). — 2. Зима (утисци и мисли). — 3. Карактер Смаил-аге Ченгијћа. — 4. Оро гнездо врх Тимора вије, Јер 'слободе у равници није. — 5. Карактеристика свештеника у Мажуранићеву спеву „Смрт Смаил-аге Ченгијћа." — 6. Марко Краљевић (по народнимгпесмама, карактеристика). 10) Наставник г. Милутин К. ДрагутиновиИ, проФесор. 1. Размишљање о српској прошлости. — 2. Народна песма „Диоба Јакшића" као песничка умотворина. — 3. Основ хришћанске етпке. — 4. Објашњење народне посдовице: „Знање је право имање". — 5. Стилска анализа припева уз песму „Ирве жртве" од Тауре Јакшића. — 6. Утицај хоризонтадне и впсинске разгране на човека. — 7. Живот биљке. — 8. Приказ каже „Херцеговац и Краљевић Марко." — 9. Слободан избор предмета. — 10. Српске народне песме о боју на Косову. 11) Наставник г. Григ. Хаџи-ТашковиЛ, проФесор. 1. Аговање (проста анализа). — 2. Чета (критичка анадиза). — 3. Женидба краља Вукашина (естетичка и етичка анализа). — 4. Приказ једне српске ириповетке или ромапа (домаћа лектира, избор слободан). — 5. Оцена једне лирске песме (избор сдободан). 12) Наставник г. Светозар ПавиК, проФесор. 1. Опис; слободан избор места, путовања. — 2. Главније етичке особине (Маркове) из циклуса песама Краљевић Марко. Ц— 3. Значај народних песама. — 4. Постанак и ширење народних приповедака. Паралела познатијих са изворним: Усуда с Врачем, Тамни вилајет, дивљак и др. 13) Наставник г. Јован ИвковиИ, проФесор. 1. Која ми се од прочитаних књига највише допала и зашто ? — 2. „Нада нема права ни у кога, до у своје руке и у Бога." — 3. Пренричати једну прииоветку, или : „Аговање" и „Ноћник", из „Смрти Смаил Аге Ченгијћа." — 4. Фигуре у песми: „Аговање", и смер певања. — 5. Кратак садржај песме: „Урош и Мрњачевићи", наћи Фигуре и правац у песми. 6. У трагедији „Смрт Отевана Дечанског" приказати места, која утичу на читаоца. — 7. Шта нам песник даје у песми: „Песма о песми." 14) Наставник г. Аазар Кнежевић, проФесор. 1. Зашто се школујемо ? — 2. Зимине лепоте. — 3. Слободан избор. — 4. Предмети народних лирских несама. —- 5. Анализа једне народне песме (по избору и упутству). — 6. Вера и морал у циклусима: религиозном и Немањића. 15) Наставник г. Петар НешиК, проФесор. 1. Краљевић Марко у народнии иесмама. —- 2. Дужности према породици и отаџбини. — 3. Поводом стогодишњице од смрти Доситеја Обрадоиросветни гдасник , II кн>„ 9 св„ 1911. 49