Prosvetni glasnik
ШКОДСКО КРЕТАЊЕ
741
рија у органеком-свету. — 7. Летимичан поглед на сриску стару књижевност. — 8. Размишљаве о срнској нрошлости. — 9. Песнички дар Ивана Гундулнћа. 11) Наставник г. Гр. Хаџи ТажковиК, ироФесор. 1. Експозжција у „Пери Сегединду". — 2. Комнозицнје у Шкодском Надзорнику". — 3. Одговор Николе Малешковића на ночасницу Николе Днмнтровића. — 4. Динко Рањина: Једном лн ништа учинп, а туђе све худи (критичка аналнза). — 5. Основне ндеје Доситеја Обрадовића. — 6. Св. Сава : Последњн тренутцн Немањинп (превод са старо-срнског језика). 12) Наставннк г. Светозар ПавиЛ, проФесор. 1. Наши старн бнограФИ н биограФнје. — 2. Паралела између источне и западне наше књнжевностн. — 3. Израда ,.Османа", (концепција, инвенција, ноетика, композиција, стил, језнк). — 4. Важније антитезе VIII нев. из „Османа", Љубодраг, држава му, породица. — 5. Драма Дубровачке Ењнжевности. 13) Наставник г. Гргур БериЛ, суплент. 1. Еоје мн се од прочнтаних дела нарочито допада, и зашто? — 2. „Невоља градн трпљење, а трпљење нскуство, нскуство надање, а надање се неће осрамотити". — 3. „Судбоносни тренутци у мом животу" или „УИео теНога ргоћодие, с1е1;епога, зе^иог". — 4. Значај Светог Саве у српском народу. — 5. Слободан н књнжеван превод с Француског на српскп. 6. Дубровачка према старој српској књижевности. — 7. Слободан нзбор теме. 14) Наставник г, Лазар КнежевиИ, проФесор. 1. Рад н нерад. — 2. Слободан избор. Д в а З. „Свјет је овај тиран тиранину, А камо ли души благородној ". Његош. — 4. Развој лирске ноезије у Дубровачкој Евнжевностн. — 5. Анализа једне приповетке (но избору). — 6. Оцена једне нриповетке (по избору). 15) Наставиик г. Петар ПешиК, прОФесор. 1. Поука у басни. — 2. Прнказатн „Позориште у паланцп" од Р. Домановића. — 3. Слободан избор. — 4. Изнети какву своју успомену. 16) Наставник г. Јован Јаворац, проФесор. 1. Описатн Никољско Јеванђеље : шта се коме у њему допада, а шта не? — 2. Најпре казатн: а) какве су умотворине „Басне" н шта се њима хоће ? б) напоменути најглавније познате писце басана код осталих народа, па и код Срба; в) затим навести две трииказати им смер. — 3. Из бајке Толстојеве „Праведник" извести тенденцију. -— 4. Објасннти тачну разлику између лирске, епске н драмске нојезије ; обележити: колико која у којој има удела? — 5. Написати: а) све врсте драмске појезије; б) напоменути главне представнике драме (трагедије, комеднје и позоришне игре) код Срба и других главннх историјских народа; н в) чему је намењена драмска појезија у опште, као и то : дгоже ли драмско дело подједнаког утицаја пматн на гледаоца са разним степенима образованости. — 6. Показати краткнм и збијеним стилом, пазећи на ортограФију и калиграФију : а) у чему се разликује Душанов закон од осталих пнсменнх сноменика XIII н XIV века односно језика којим је нисан? б) чиме се разликује од данашњих закона: 1) кривичног, 2) грађанског? в) како је он постао и има, ли при постанку веговом какве слнчности са поотанком данагањих закона? г) шта се из њега све може видетн односно друштвеног уређења; и д) ко га је нрви отштампао и протумачио? — 7. а) Чиме се одликује појезија А. Качића од његових сувременика у опште? б) напоменути те одлике у његовом „Разговор угодни