Prosvetni glasnik
НАСТАВА И КУЛТУРА
ПЕДАГОШКА УЛОГА НАСТАВНИКА ГИМНАСТИКЕ.
Настава у гимнастици претрпела је, за некодико последњих година, веома знатне промене: њезина важност повећала се, отворени су нови хоризонти, и стари учитељ гимнастике поново постаје наставник Физичког Васпитања у широком смислу ове речи. Ова проста промена у имену симболизује једновремено успегане реФорме и оне које се тек припремају; она значи да гаколска гимнастика, и сувише дуго сведена, и против воље оних који су њом руководили, на просте демонстрације покрета, да гимнастика поново стиче у животу ученикову ону улогу коју јој назначаваху нагае старе педагогаке и медикалне традиције; она је поново постала: „део игијене која говори о свима вежбањима и о њиховом утицају на животну економију" 1 . То опет значи да такође наставнику гимнастике треба вратити онај иоложај, који је некад заузимао међу васпитачима дечјим, да треба уздигнути његову наставу, његове Функције, његову личност, вратити му његове старе титуле у исто доба кад му се стварају и нове дужности. Ову реФорму која се данас изводи пред нагаим очима, одавно смо очекивали. Данас, на пример, подсетимо се само, не може се као некад тражити од наставника гимнастике да познаје и да уме да изведе само неколике покрете. 0 дејству ових покрета на организам, и о утицају њихову на физичко развиће, врло се мало водило рачуна. Као да се у том не састоји физичко васпитање. — Треба ли се зар чудити гато је под оваквим погодбама овај наставник покрета понајчегаће сматран као уљез по свима разноврсним школама ? С тегаком муком породице, чија се деца осећаху добро и беху здрава, пристајаху да га виде;
1 ^уа1;еп. БкПшппап-е с!е тесНсте.