Prosvetni glasnik

ШКОЛСКО КРЕТАЉЕ

211

свн од реда, казују да државни архжтектж за државпе школе не нредвиђају тих удобности, те због тога никад и нема иотребних просторија. 4. јануара директор пгесте гииназије г. Г. Зорген®рај ирочитао је предлог о нотреби оснивања недагошког музеја у управи Петроградског школског округа. По шппљењу његову, треба засновати што већи музеј. који би имао и својих одсека, своју аудиторију, гимнастичку салу, библиотеку са читаоницом, лабораторије, како би педагози могли радити у самом музе.ју. Скуп је одлучио да треба радити на оснивању таквог окружног педагошког музеја, у којему би се чували предмети уџбени и васпитни. У музеју треба да буде: 1. педагошка библиотека; 2. угледна и потиуно снабдевена гимнастичка сала, и 3. аудитори.ја за предавања. Истога дана директор гимназије Императорског Човекољубног Друштва, г. С. Лавров, прочитао је свој реФерат: „0 консурсним исиитима у првом. разреду. Одлучено је : 1. Испити за примање у првп разред гимназије да буду само једашт годишње и то с пролећа; 2. Ученици да се примају само са оригиналним сведоџбама: 3. У први разред да се примају деца само од 9 —11 година; 4. Требало бн у први разред нримати без испита ученике припремног разреда .којп имају најмање врло добар успех. 5. јануара читан је извештај о физичком васпитању. Известиоцп су били: директор Псковске гимназије А. Г. Готлиб и директор Витегорске реалке Г. А. Сергјејев. Скуи је донео ову резолуцију: 1. Гимнастика треба да буде обавезан предмет за све разреде, са најмање по два часа недељно: 2. Усвојпти тзв. соколску гимнастичку наставу; 3. Увести и војничка вежбања у наставу гимнастике; 4. Увестп такође покретне игре: мачевање веслање и друге корисне спортове: 5. Засновати гимнастички инстптут ради спремања наставника за физичко васнитање; 6. За ту намеру оснивати летње курсове. 7. јануара прочитао је С. Л. Стеванов, директор пете петроградске гимназије, свој реФерат „0 вези између градских школа вишега типа п средње школе". За остварање те идеје нредлагао је парочити тип засебне више гимназије. Због подељеног мишљења није дошло до нарочите резолуције. Директор Царскоселске реалке прочитао је 9. јануара свој предлог о реФорми реалне средње школе. Препоручује да се и за њих уведе осми разред, као њихов органски део. и да се у неколико прошири програзг хуманитарннх предмета. Поред свега овога третирана су и питања о припремном разреду, о ученичким самоубпјствима, о екскурзијама и о естетичком васпитању. 0. * Учитељ и дете — 81ерћеп 8. \\Пзе подсећа у првом реду на оне особине које се траже од доброг учитеља, на кога се потпуно може применити она максима Сократова: „Знање је врлина" и о коме је Плутарх рекао : „Учитељ треба да има неумрљан живот, треба да су му навике и обичаји сасвим чисти, треба да има врло велико искуство". Но, да би се имало врло много оваквих учитеља потребно је пре свега високо уздићи њихов положај, како у моралпом тако и у материјалном погледу. Учитељ не треба никако да буде сматран као слуга, већ напротив као народни добротвор. Њему ваља увек да рачуна на најпреданију сарадњу родитељску.