Prosvetni glasnik

ДРОСВЕТНИ Г.1АСНИК

0 ПРЕГЛЕДУ УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА У КРАГУЈЕВДУ Др. Добр. Гер. Поповић

Код нас је до сада, у последње време, вршен прегдед ученика у гимназијама и другим стручним и средњим школама. А код ученика основних школа то до сада није рађено. Па и преглед ученика у гимназијама није вршен систематски. Он није давао никакве стварне користи. Он је могао само да послужи као један, приближно гачан, статистички податак за оне, који се донекде интересују здрављем наших ученика. Али поред тога, стварне користи није било. Тим прегдедима нису могли да се користе нити сами учениди нити њихови родитељи, ни наставник, па ни сам лекар који је то вршио. Томе има много узрока. Да би од тога прегледа, поред важности као статистичког податка, могло имати одмах, праве, стварне користи, потребно је, да су ученици и њихови родитељи, па и наставници потпуно обавештени о стању здравља ученика. То би се могло постићи помоћу ђачккх књижица, у којима би се сваке године записивали ти податци. Поред тих података треба ставити и податке, какве би требао да има према годинама добро развијен и здрав ученик. Без тога, дакле, не само што је недовољно извршити преглед ученика, забележити и оставити ас1 ас1а, већ је то шта више узалудан, бескористан посао. Те ђачке књижице боље су него ђачки листови, на којима се бележе податци о прегледу. Такав преглед треба вршити два пут годишње. 0 сваком јЈченику слабијег здравља треба родитељи да добију, аоред оиштих савета на родитељским састанцима, и иисмен, штамиан уаут, зашто је њихов ђак тако слаб и неразвијен, и шта треба да ради да се његово здравље иоправи. Тек тада било би од тих прегледа праве користи. Но, поред те главне користи, која се добија одмах од тих прегледа, они могу да послуже и као врло користан и важан статистички податак, из чега би се добио богат материјал за сазнање телесног здравља нашег народа и узрока, који то нарушавају. Дакле, да би тај материјал имали, потребно је, да се ти прегледи ученика врше и у основним школама. Тако добивени податци упутили би нас, да пронађемо узроке рђаво развијених ученика. Они би нам дали, бар, приближни упут, да ли рђаво